نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 27 آذر 1399 - 08:56

نوای جنوب:رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: کاهش موارد بستری و مرگ‌ومیر کرونا در استان مرهون همکاری مردم است و دورهمی‌های شب یلدا می‌تواند باعث شیوع دوباره کرونا شود.

نوای جنوب:دکتر سعید کشمیری در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که به صورت تصویری برگزار شد بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل زمستان، به‌منظور جلوگیری از شیوع کرونا، مردم از برگزاری دورهمی در شب یلدا پرهیز کنند.

 
وی تاکید کرد: برای اینکه زنجیره شیوع بالای بیماری کرونا دوباره در استان بوشهر شکل نگیرد، اولین موضوع توجه ویژه به مراسم شب یلدا است چراکه کرونا در کمین دورهمی‌های شب یلدا نشسته و منتظر واکنش همگان است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: از مردم خواهشمندیم به حرمت سختی‌هایی که همه افراد جامعه به ویژه کادر بهداشت و درمان در این مدت تحمل کردند، در صورت امکان از برگزاری دورهمی در شب یلدا پرهیز کنند.
 
وی اظهار کرد: دورهمی و اصرار بر دید و بازدید بزرگ‌تر‌ها در این روز‌های کرونایی به ویژه برای شب یلدا، ظلم مسلم به سالمندان است.
 
دکتر کشمیری تصریح کرد: کاهش موارد بستری و مرگ‌ومیر کرونا در استان بوشهر مرهون همکاری مسئولان، مردم، تعامل بین بخشی و تلاش بی‌وقفه کادر بهداشت و درمان است.
 
وی بابیان اینکه نباید اجازه داد دچار پیک زمستانه بیماری کرونا شویم افزود: شدت پیک زمستانه کرونا به عوامل متعددی بستگی دارد که پیش‌بینی آن به راحتی نخواهد بود، اما باید به این نکته توجه داشت که پیک زمستانه کرونا می‌تواند استان را به‌روز‌های با تعداد ابتلا، بستری و مرگ بالای گذشته و شاید بیشتر هم برگرداند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه با پیشروی به سمت سرما، مردم به داخل خانه‌ها رفته و در‌ها و پنجره‌ها را می‌بندند و شیوع بیماری بالا می‌رود افزود: مردم به سمت عادی‌انگاری شرایط نروند و با تصور اینکه شرایط بهتر شده، از اجرای دقیق پروتکل‌ها دوری نکنند.
 
وی گفت: دانش‌آموزان استان بوشهر موفق شدند در جشنواره مجازی زنگ هشدار کرونا برای دانش‌آموزان در سطح ملی مقام اول را کسب کنند که این نشان از سواد سلامت بالای دانش‌آموزان این استان دارد.


کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
دکتر کشمیری

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار