نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 25 آذر 1399 - 19:26
در ناتوانی متولیان تنظیم بازار

نوای جنوب: مدیر بازرسی و نظارت سازمان صمت استان بوشهر می‌گوید: فروش اجباری تخلف محرز است و به طور حتم با متخلفان برخورد می‌شود. معاون بازرگانی داخلی سازمان صمت بوشهر هم مدعیست میزان روغن در بازار بوشهر بیشتر از قبل شده، اما جو روانی باعث کمیاب شدن آن می شود!

 





نوای جنوب: مدیر بازرسی و نظارت سازمان صمت استان بوشهر می‌گوید: فروش اجباری تخلف محرز است و به طور حتم با متخلفان برخورد می‌شود. معاون بازرگانی داخلی سازمان صمت بوشهر هم مدعیست میزان روغن در بازار بوشهر بیشتر از قبل شده، اما جو روانی باعث کمیاب شدن آن می شود!


مشتری آهسته خودش را به فروشنده سوپرمارکتی می رساند و در گوشی جملاتی زمزمه کرد، فروشنده لبخندی زد و با صدای آرام به مشتری گفت: «آره هست، صبر کن سرم خلوت شود.» بعد از حدود 5 دقیقه که محیط فروشگاه خلوت شد، مغازه دار مشتری را صدا زد و از شاگردش خواست تا کارتن کوچکی را در ماشین مشتری بگذارد، کارتنی که مشخص بود دو روغن یک لیتری در آن قرار گرفته و به صورت پنهانی همراه خریدهای دیگر مشتری به وی داده شده است.مشاهدات میدانی نشان می دهد همچنان روغن به عنوان طلای زرد خوراکی در سوپرمارکت های بوشهر کمیاب است و برخی نیز به صورت شرطی در قبال خرید اجناس دیگر یا به مشتریان خاص شان عرضه می کنند.

در این آشفته بازار، به گفته فروشگاه داران، شرکت های پخش موجودی خود را به صورت قطره چکانی میان آن ها توزیع می کنند، آن هم در شرایطی که کالاهای دیگر مثل رب گوجه و آدامس و محصولات دیگر هم همراه آن سفارش داده شود.

فروش اجباری تخلف محرز است

مدیر بازرسی و نظارت سازمان صمت استان بوشهر می‌گوید: فروش اجباری تخلف محرز است و به طور حتم با متخلفان برخورد می‌شود.

به گفته جمالی، مردم در هر کدام از مغازه‌ها و فروشگاه‌های سطح شهر اگر این تخلف را مشاهده کردند، باید به شماره تماس 124 تماس بگیرند تا با حضور بازرس، به این مشکل رسیدگی شود.

او بیان کرد: متأسفانه شرکت‌ های پخش در حال حاضر روغن را به شرط خرید سایر اجناس و کالای دیگر به واحدهای صنفی می‌ فروشند؛ مغازه‌ دار هم برای اینکه جنسش  جور شود، این شرط را می‌پذیرد و درمقابل واحدهای صنفی نیز به مصرف‌کنندگان زمانی روغن می‌ فروشند که همراهش اجناس و کالاهای دیگر هم خریداری کنند؛ البته ما هم با واحدصنفی و هم با مرکز پخش برخورد می‌کنیم.

جمالی تاکید دارد: این موضوع به سهمیه روغن ستاد تنظیم بازار مربوط نمی‌شود و سهمیه روغن اختصاص یافته به فروشگاه‌های زنجیره ای بدون هیچ کالای دیگری به آن‌ها تحویل می‌شود.

جو روانی تقاضای روغن را افزایش داد

همچنین معاون بازرگانی داخلی سازمان صمت بوشهر هم مدعیست میزان روغن عرضه شده در بازار بوشهر بیشتر از قبل است، اما جو روانی باعث کمیاب شدن آن می شود.

موطن عنوان کرد: در حالی که طبق سرانه جمعیتی نیاز استان بوشهر ماهانه هزار تن است اما با توجه به جو روانی ایجاد شده درباره کمبود روغن تقاضا افزایش یافته است و برخی مردم تلاش می‌کنند بیش‌تر خرید کنند. البته برخی فروشگاه‌ها برای خرید محدودیت ایجاد کرده‌اند و اجازه نمی‌دهند مشتریان تعداد زیادی روغن بخرند.

او تاکید کرد: در تلاش هستیم سهمیه بیشتری به استان اختصاص یابد، اما مردم نگران نباشند در همین شرایط کنونی هم روغن به اندازه کافی در استان وجود دارد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
روغن خوراکی

نظرات کاربران
دراستان بوشهر هیچ نظارتی نیست.دوست راننده ای میگفت روزانه چندین خاور روغن وارد شهرهای استان میشود ویک راست احتکار درانبارهای زیر زمینی.برای ردگم کنی دربرازجان فقط یک فروشگاه دوروزی یکبار چند عدد روغن یک لیتری توزیع میکند.آنهم با تحقیر مردم.خلاصه درخصوص روغن به مافیا تبدیل شده.خدا میدوره فروشگاهها چقدر احتکار کرده اند.اینها که روغن احتکار میکنند همدست قاتلین سردار سلیمانی هستند ودستشان در دست اسراییل است.شبانکاره
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار