نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 15 آذر 1399 - 17:05

نوای جنوب:توجه به فعالیت بدنی کودکان هنگامی مشخص می شود که بدانیم کم تحرکی کودکان خطر ابتلا به اضافه وزن و چاقی را در آنها افزایش می دهد.
*کودکان چاق در آینده به بزرگسالان چاق تبدیل می شوند*

نوای جنوب:
تعطیلی دوران کرونا بهانه ای شده برای ورزش نکردن و کم تحرکی، این بی تحرکی دیر یا زود ابتلا به بیماران زمینه ای خواهد شد.یادگیری حرکت در کودکان از بدو تولد تا شش سالگی بسیار قابل اهمیت است.پس سرمایه گذاری ها باید در این قسمت بیشتر باشد.اگر به ریشه غافل نباشیم و به فکر معماری جدید ورزش باشیم تا۲۰سال آینده با رشد ورزش روبرو می شویم و بالعکس.
توجه به فعالیت بدنی کودکان هنگامی مشخص می شود که بدانیم کم تحرکی کودکان خطر ابتلا به اضافه وزن و چاقی را در آنها افزایش می دهد.
*کودکان چاق در آینده به بزرگسالان چاق تبدیل می شوند*
بدون تعارف باید اشاره کنیم متاسفاته کم تحرکی در بین اقشار جامعه خیلی زیاد شده است و اگر در سیاست های سلامتی بازنگری نشود طی دو دهه آینده جامعه ای سرشار از درد و رنج خواهیم داشت.
۱۱درصدجمعیت بالای ۲۵سال کشوردیابت دارند و ۶۴درصد جامعه دارای کم تحرکی هستند (بر اساس آمار وزارت بهداشت) و آماری دیگری نشان دهنده این است ۲۰درصد کودکان دچار چاقی هستند. متاسفانه وضعیت تغذیه تناسبی با وضعیت فعالیت بدنی ندارد.اگر کم تحرکی کنترل نشود و بعنوان یک دغدغه مطرح نشودباید در آینده هزینه های خیلی بیشتری صرف درمان گردد.سرانه بودجه ای که در کشور صرف دیابت میشود۶۰درصد بیشتر از بودجه ای است که در ورزش هزینه می شود.
ورزش کردن هم صرفا اینکه افراد فکر کنند باید ورزش با دستگاه ها و امکانات ویژه دنبال کنند نیست.با یک پیاده روی ساده از،۲۰۰۰تا۳۰۰۰گام و یا۲۰تا۳۰دقیقه اگر درروز ادامه داشته باشد روی شاخص های سلامتی تاثیر گذار خواهد بود.
چاقی به نوبه خود با بروز بیماری های مختلفی مانند دیابت نوع دو،کبدچرب،بیماری قلبی عروقی،چربی خون بالا و برخی از،سرطان ها در ارتباط است.
*"فواید پیاده روی"*
[ ] بعداز۳۰ دقیقه:حالتان بهتر خواهد شد_از نظر روانی آرام می شوید_عملکرد بدنتان بهتر می شود_تمرکز بیشتری خواهید داشت.
[ ] بعداز۲۴ساعت:خلاق تر خواهیدشد_باهوش تر خواهید شد_مثل یک بچه می خوابید_اعتماد بنفس بیشتری خواهید داشت.
[ ] بعداز۱ ماه:ازنظر ذهنی قوی هستید_هوشمندانه انتخاب خواهید کرد_عادت های بدتان را ترک خواهید کرد_برای دیگران الهام بخش می شوید.
[ ] بعداز ۶ماه:قلب تان سالم تر خواهد شد_قندخونتان راکنترل خواهید کرد_سبک زندگی سالم تری خواهید داشت.
[ ] بعد از ۱سال:تنومند و قوی تر شده اید_ خوب به نظر خواهید رسید_روحیه تان خیلی بهتر می شود_زانو و کمر قوی خواهید داشت.
[ ] بعد از۱۰سال:اضافه وزن نخواهید داشت_استخوان هایتان سالم تر هستند_ قلب و بدن سالم تری خواهید داشت_خطر ابتلا به سرطان کاهش می یابد.
[ ] بعد از ۲۵سال:جوانتر به نظر می رسید_طول عمرتان افزایش پیدا می کند_کمتر بیمار خواهید شد_کارکرد مغزتان کاهش پیدا نمی کند.
جوادپرهیز،فعال فرهنگی ،ورزشی



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
ورزش

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار