نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 15 آذر 1399 - 13:31

نوای جنوب:پس از گذراندن دوره محدودیت‌های کرونایی از اول تا ۱۴ آذر، اکنون این محدودیت‌ها با تغییر رنگ بندی شهرستان‌ها وارد مرحله‌ای دیگر شده است.

نوای جنوب:پس از دو هفته اجرای طرح محدودیت کرونایی در کشور و در پی آن استان بوشهر، اکنون شرایط جدیدی برای محدودیت‌ها تعریف شده است.

بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، اکنون از ۱۰ شهرستان استان بوشهر، بوشهر و گناوه در شرایط نارنجی کرونا هستند و شهرستان‌های دشتستان، دیلم، تنگستان، دشتی، دیر، کنگان، جم و عسلویه در شرایط زرد قرار دارند.

در محدودیت‌های کرونایی پیشین، که از اول تا چهاردهم آذر اجرا شد، بوشهر قرمز، دیر زرد و هشت شهرستان دیگر در شرایط نارنجی بودند.

 طبق اطلاعیه شماره ۴ قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، برآورد‌های علمی و تخصصی، بر این واقعیت تاکید دارد که شرایط کنونی، کاملاً شکننده بوده و با کمترین سستی و سهل انگاری در اجرای دستورالعمل ها، دوباره به حالت نامطلوب قبلی بازخواهد گشت و در آن صورت، اعلام مجدد وضعیت قرمز در این شهر‌ها و اجرای کامل محدودیت‌ها و تحمل دشواری‌های ناشی از آن برای عموم مردم اجتناب ناپذیر خواهد بود.

بر اساس این اطلاعیه، تغییر شرایط شهر‌های مختلف، به منزله عادی شدن وضعیت نبوده و از روز شنبه هفته آینده، محدودیت‌ها در همه شهر‌های کشور متناسب با وضعیت قرمز، نارنجی یا زرد هرشهر که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شده است، مجدانه اعمال خواهد شد.

نحوه تردد خودروها

بر همین اساس، از امروز همچنان ورود خودرو‌های شخصی با پلاک غیربومی، به شهر‌های قرمز و نارنجی و همچنین ورود خودرو‌های شخصیِ پلاک بومیِ شهر‌های قرمز و نارنجی به سایرشهر‌ها ممنوع است و سایرمحدودیت‌های پیش بینی شده درخصوصِ ترددها، منطبق بر طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها اعمال خواهد شد.

همچون دو هفته قبل، تردد شبانه خودرو‌های مشمول، از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد، درهمه شهر‌های قرمز و نارنجی با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر، ممنوع است و در مورد متخلفین براساس تشخیص دوربین‌های پلیس، جریمه صادر و اعمال قانون می‌شود.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار