نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 13 آذر 1399 - 19:55

نوای جنوب: با تشدید کرونا و اجباری شدن ماسک، اقبال مردم به این کالای ضروری بیشتر شده، اما جدا از قیمت گرانتر آن در بوشهر، نرخ های متفاوت میان داروخانه ها، کالاهای پزشکی و حتی برخی سوپرمارکت ها که ماسک عرضه می کنند باعث سردرگمی مردم شده است.

نوای جنوب:

قیمت گذاری «ماسک» در بوشهر بار دیگر ضعف و ناتوانی مدیریت اقتصادی استان خصوصا سازمان صمت بوشهر را نمایان کرده است.

 در حالی که وزارت صمت روز دوشنبه از کاهش نرخ هر ماسک سه لایه به 1000 تومان خبر داده و اعلام کرده با تخلفات برخورد می شود، اما در بوشهر رییس سازمان صمت استان بوشهر کف قیمت ماسک را 1300 تومان اعلام کرده است.

اختلاف قیمت 300 تومانی نرخ گذاری ماسک در بوشهر را می توان در ادامه ضعف سازمان صمت پیرامون نظارت بر بازار و تعادل بخشی قیمت کالاهای اساسی ارزیابی کرد.

بی اعتباری قیمت گذاری سازمان صمت بوشهر

با تشدید کرونا و اجباری شدن ماسک، اقبال مردم به این کالای ضروری بیشتر شده، اما جدا از قیمت گرانتر آن در بوشهر، نرخ های متفاوت میان داروخانه ها، کالاهای پزشکی و حتی برخی سوپرمارکت ها که ماسک عرضه می کنند باعث سردرگمی مردم شده است.

درحالی نرخ هر ماسک در بوشهر 1300 تومان اعلام شده که بررسی میدانی خبرنگار «خلیج فارس» از چندین داروخانه و کالا پزشکی مرکز استان حکایت از بی اعتباری این قیمت گذاری داشت.

در جریان حضور در چندین داروخانه یا کالاپزشکی بوشهر، تنها یک داروخانه در خیابان سنگی قیمت هر عدد ماسک سه لایه را 1300 تومان اعلام کرد که البته آن هم در بسته 5 تایی عرضه می شد.

اما در سایر موارد، قیمت هر عدد ماسک بین 1400 تا 1500 تومان در نوسان بود که آنها نیز حداقل بسته 5 تا 8 عددی را به مشتری می دهند.

جالب اینکه برخی داروخانه ها قیمت اعلام شده برای ماسک در بوشهر را مشروط به خرید بسته پنجاه عددی می کنند که با نرخ 65 هزارتومان فروخته می شود، هزینه ای که در این شرایط اقتصادی، پرداخت یکجای آن برای برخی دشوار است.

کیفیت متفاوت برای قیمت یکسان

در این بین، برخی شهروندان با اشاره به اینکه نظارت چندانی بر قیمت و کیفیت ماسک های توزیعی نیست می گویند: مصرف کنندگان تخصص لازم برای اطلاع از کیفیت ماسک را ندارند و بارها دیده می شود با وجود قیمت مشابه دو نوع ماسک، اما کیفیت آن بسیار متفاوت است.

به هرحال جدا از انتقاداتی که درباره نرخ گذاری بالاتر ماسک در بوشهر نسبت به مرکز کشور وارد است، شوربختانه درباره همین قیمت بالا هم نظارت جدی و موثری دیده نمی شود که شاهد آن نرخ های متفاوت در داروخانه ها می باشد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
ماسک

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار