نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 08 آذر 1399 - 16:30

نوای جنوب:نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: ترور شهید "محسن فخری زاده" نشان از عمق ترس سران جهان استکبار از پیشرفت علمی، تولیدات دانش بنیان و اقتدار همه جانبه ایران است.





نوای جنوب:، آیت الله غلامعی صفایی بوشهری روز شنبه در پی ترور این دانشمند هسته‌ای، دفاعی و شخصیت برجسته علمی دکتر محسن فخری‌زاده در پیامی افزود: امروز با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب روز به روز بر توان خودکفایی، مرجعیت علمی و تولیدات دانایی محور ایران اسلامی افزوده می‌شود.

وی بیان کرد: شهید فخری زاده منشأ خدمات فراوان و تولیدات نوپیدا در عرصه‌های مختلف توان دفاعی، پیشرفت‌های هسته‌ای و خدمات گسترده علمی و فناوری بویژه پزشکی بود و به عنوان یک شخصیت علمی ممتاز در فضای دانشی جهان، یک مبتکر خلاق و مدیر توانمند علمی از وی یاد می‌شد به همین دلیل همواره مورد توطئه، شقاوت و جنایت صهیونیسم بین الملل و کاخ سیاه و جنایت آمریکا بود.

صفایی بوشهری ادامه داد: این ترور ضد انسانی بر همه جهان، جنایت‌ها و خیانت‌ سرکرده‌های شرارت بین‌الملل شامل آمریکا، رژیم صهیونیستی و وابستگان مرتجع آنان در منطقه و پوشالی بودن مجامع حقوق بشری را افشا کرد.

وی گفت: همچنین این ترور همانند دیگر ترور شخصیت‌های ارزشمند انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، برهان و دلیل روشنی بر تروریسم دولتی آمریکا، رژیم غاصب و فاسد صهیونیستی و وابستگان آن، مظلومیت و قربانی شدن ایران اسلامی و انقلابی و شخصیت‌های مؤثر و سرمایه‌های ارزشمند این کشور دارد.

امام جمعه بوشهر یادآور شد: منطق جهان استکبار، شرارت، جنایت، خشونت، تحریف، مقابله، براندازی و چپاول ثروت‌ها و سلطه جویی بر مراکز قدرت است.

صفایی بوشهری گفت: تنها راه اقتدار ایران اسلامی، پیروی از هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، تکیه و اعتماد هر چه شجاعانه تر و با همت والا به توان داخلی و دوری از نزدیکی به این جرثومه‌های فساد و جنایت جهانی است.

وی افزود: بی تردید افشای طراحان، عوامل پشت پرده و مسببان این جنایت ضد انسانی در فضای ملی، فراملی، مجامع بین المللی و برخورد قاطع با عوامل مستقیم و غیر مستقیم آن، اندکی از انتظارات انقلابی مردم ایران در مقابل این قبیل جنایت‌ها است.

صفایی بوشهری گفت: امیدوارم با تلاش جهادی نخبگان علمی کشور و طلوع هزاران جوان نخبه مبتکر، راه آن دانشمند گرانقدر ادامه یابد و مایه پیشرفت و اقتدار ایران شود.

تروریستهای بیگانه عصر جمعه- هفتم آذرماه- با کمین در مسیر  خودروی حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری  وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری زاده مورد حمله واقع گرفت و بعد یک خودرو نیسان در ۱۵ متری وی منفجر شد.

در اثر این تیراندازی‌ و انفجار، فخری زاده به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت رسید.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
امام جمعه بوشهر

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار