نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 08 آذر 1399 - 10:35

نوای جنوب:نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد مبتنی بر تداوم درمان و دومین مرکز توانمندسازی و صیانت اجتماعی درشهرستان دشتستان   راه اندازی شد.

نوای جنوب:، معاون امور توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان بوشهر روز شنبه در این آئین گفت: با راه اندازی این مرکز درمانی ابتدا به مدت ۲ هفته بیمار وارد مرحله سم زدایی شده و پس از آن به صورت اقامتی تحت درمان‌های روانی، اجتماعی و معنوی قرار می‌گیرد.

بهناز اسکندری ادامه داد: پس از پایان دوره سم زدایی و اقامتی که چهارماه به طول می‌انجامد، فرد بهبود یافته ترخیص و سپس به مدت هشت ماه به صورت سرپایی و خودیاری در ۵۲ جلسه سه ساعتی شرکت می‌کند.

اسکندری اضافه کرد: جلسه‌های آموزشی بیمار شامل مداخله‌های روانشناختی فردی، آموزش خانواده، گروه درمانی، آموزش‌های شغلی و کسب و کار است و فرد پس از رهایی از مواد مخدر به مدت یکسال در مسیر بازگشت به زندگی سالم و مستقل هدایت می‌شود.

وی بیان کرد: در این الگو از بیشتر رویکردهای موفق درمان و بازتوانی اعتیاد استفاده می‌شود و پس از پایان دوره درمان و مداخله‌های آموزشی، افرادی که سرپناه و خانواده ندارند نیز برای اسکان به مرکز اقامتی توانمند سازی و صیانت اجتماعی ارجاع می‌شوند. 

معاون امور توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان بوشهر گفت: افرادی که در مرکز توانمند سازی و صیانت اجتماعی اسکان می‌یابند حداکثر ۶ ماه فرصت دارند شغل و محل زندگی دائمی برای خود فراهم کنند.

وی آموزش مهارت‌های شغلی برای یافتن فرصت‌های درآمدزایی، آماده ساختن خانواده برای پذیرش فرد بهبودیافته، ایجاد یا تقویت شبکه اجتماعی افراد بهبود یافته، افزایش دسترسی به خدمات حمایتی پس از درمان را از جمله هدف‌های راه اندازی مرکز اقامتی توانمندسازی و صیانت اجتماعی عنوان کرد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
ترک اعتیاد

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار