نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 07 آذر 1399 - 15:47

نوای جنوب: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر گفت: پس از نخستین باران پاییزی کشت گندم و جو در ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از کشتزار‌های این شهرستان آغاز شده است.

نوای جنوب:کبری توکلی بیان کرد: در سه هزار هکتار از مزارع این شهرستان گندم به صورت آبی و در ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار به صورت دیم کشت می‌شود.

او پیش بینی کرد: در صورت بارش مناسب باران به میزان کافی و در پراکنش مناسب ۱۳ هزار تن محصول از گندم‌زارهای شهرستان بوشهر برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر با اشاره به اینکه تا به حال ۹۱۰ تن بذر تخصیصی در اختیار کشاورزان قرار گرفته است، افزود: بقیه سهمیه بذر نیز در حال تخصیص و حمل به شهرستان است و هیچ گونه نگرانی در خصوص تهیه بذر در شهرستان وجود ندارد.

بذرهای معتبر تهیه شود

توکلی ادامه داد: کشاورزان از تهیه بذر‌های خودمصرفی و بدون نام و نشان از بازار خودداری کنند، زیرا این نوع بذرها اصلاح نشده است و احتمال آلودگی به بذر علف‌های هرز و عوامل بیماری‌زا وجود دارد. همچنین عملکرد آن‌ها پایین است و با اقلیم گرم و خشک استان و شهرستان سازگاری ندارد.

او گفت: بذر‌های اصلاح و بوجاری شده که از طریق مراکز جهاد کشاورزی توزیع می‌شوند متناسب با اقلیم گرم و خشک شهرستان تهیه شده‌اند و به همین علت کشاورزان از مراکز مورد تایید جهاد کشاورزی بذر‌های معتبر را تهیه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر تاکید کرد: کشاورزان به میران توصیه شده از بذر‌ها استفاده کنند، زیرا مصرف بیش از حد بذر در هکتار باعث کاهش عملکرد می‌شود و برای داشتن عملکرد مناسب و کیفیت بهترمحصول از دستگاه کارنده و عملیات مکانیزه استفاده کنند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
بذر

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار