نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 05 آذر 1399 - 21:10
هشدار هواشناسی درباره آبگرفتگی معابر و طوفانی شدن دریا

نوای جنوب: پیش بینی می‌شود در این مدت عمده فعالیت سامانه بارشی در نوار ساحلی استان و همچنین نیمه شمالی آن خواهد بود.

نوای جنوب:

هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی از فردا تا دوشنبه هفته آینده هشدار داد؛ سامانه‌ای که با رگبار، تگرگ، وزش تندباد و تلاطم دریا همراه است.

 کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد با نفوذ سامانه ناپایدار جوی به استان و تداوم فعالیت آن، از فردا (پنجشنبه) تا دوشنبه هفته آینده، افزایش ابر، وزش باد‌های به نسبت شدید تا شدید، بارش باران، گاهی رگبار باران همراه با رعدوبرق در استان را شاهد خواهیم بود.

محمدرضا انصاری افزود: پیش بینی می‌شود در این مدت عمده فعالیت سامانه بارشی در نوار ساحلی استان و همچنین نیمه شمالی آن خواهد بود.

او با اشاره به تلاطم خلیج فارس، عنوان کرد: با توجه به فعال بودن سامانه بارشی و وزش باد به نسبت شدید تا شدید و گاهی تندباد‌های لحظه‌ای انتظار داریم ارتفاع موج در این مدت گاهی به بیش از ۲ متر افزایش یابد.

این کارشناس هواشناسی توصیه کرد: در این مدت از تردد‌های دریایی غیر ضروری به ویژه از تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری شود.

انصاری با اشاره به پیش بینی وضعیت جوی و دریایی استان تا پیش از ظهر فردا، آسمان را صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی افزایش ابر و در نوار ساحلی با احتمال بارش پراکنده باران و در ابتدای صبح در برخی نقاط استان مه پیش‌بینی کرد.

او ادامه داد: جهت وزش باد جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و از بامداد فردا بر روی دریا و مناطق ساحلی گاهی بیش از ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر، ارتفاع موج را در این مدت ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و از بامداد فردا به تدریج ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر اعلام کرد.

انصاری افزود: در شبانه روز گذشته، جم و بهرگان با ۱۰ درجه سلسیوس و دیر و کنگان با ۲۸ درجه سلسیوس کم‌ترین و بیش‌ترین دما را داشته‌اند.

او بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۴:۱۰ دقیقه بامداد، جزر دریا ساعت ۱۰:۵۷ و مد دوم ساعت ۱۷:۳۵ است.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
بارندگی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار