کد خبر: 19555 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 05 آذر 1399 - 12:58
آماده باش دستگاههای امدادی بوشهر برای بارندگی

نوای جنوب:مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی از اواخر امروز تا دوشنبه هفته آینده، همه دستگاه‌ها به طور کامل در آماده باش هستند.

نوای جنوب:

آماده باش دستگاه‌های امدادی بوشهر برای مقابله با پیامد‌های سامانه بارشی مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی از اواخر امروز تا دوشنبه هفته آینده، همه دستگاه‌ها به طور کامل در آماده باش هستند.

جهانگیر دهقانی افزود: بنا به پیش بینی هواشناسی سامانه بارشی فراگیر که همه نقاط استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد از اواخر وقت امروز وارد می‌شود و از فردا (پنجشنبه ۶ آذر) تا دوشنبه (۱۰ آذر) شاهد بارش باران، رعدوبرق، وزش تندباد، تلاطم دریا و تگرگ خواهیم بود.

او ادامه داد: برخی بارش‌ها به صورت رگباری پیش بینی شده‌اند که به دنبال آن آبگرفتگی معابر رخ می‌دهد همچنین با توجه به اینکه آب از بالادست به سمت رودخانه‌ها و مسیل‌های استان روان خواهد شد با سیلابی شدن رودخانه‌ها رو به رو خواهیم شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر بیان کرد: از دریانوردان به ویژه مالکان شناور‌های کوچک و تفریحی می‌خواهیم با توجه به شدت وزش باد در این روز‌ها از رفتن به دریا خودداری کنند. همچنین با توجه به احتمال ریزش تگرگ و کاهش دما کشاورزان روش‌های مراقبت از محصول را در این شرایط به کار گیرند.

دهقانی تاکید کرد: طرح‌های عمرانی و ساخت و ساز‌ها نیز با توجه به وزش باد و بارش باران نکات ایمنی را در نظر گیرند و از صعود به ارتفاعات پرهیز شود.

او افزود: در سامانه بارشی گذشته که اوایل هفته در استان بوشهر فعال بود با آبگرفتگی، سیلابی شدن و طغیان رودخانه رو به رو شدیم که باعث شد جاده برازجان-گناوه و بوشهر-گناوه و دو جاده روستایی برای مدتی بسته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر ادامه داد: آسیب به برخی از تاسیسات برق، آبگرفتگی تعدادی منزل و آب بردگی شانه برخی جاده‌های روستایی از پیامد‌های این سامانه بارشی بود.

دهقانی عنوان کرد: سامانه بارشی اول هفته شمال و تا حدودی مرکز استان را تحت تاثیر قرار داد، اما سامانه پیش رو همه نقاط استان را در بر خواهد گرفت.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/19555