کد خبر: 19481 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 03 آذر 1399 - 08:15
طرح ویژه پلیس برای ترخیص موتورسیکلت های توقیفی در استان بوشهر +جزئیات

نوای جنوب:رئیس پلیس راهور استان بوشهر از آغاز طرح ویژه ترخیص موتورسیکلت های توقیفی خبر داد.

نوای جنوب:رئیس پلیس راهور استان بوشهر از آغاز طرح ویژه ترخیص موتورسیکلت های توقیفی خبر داد.

 🔸 سرهنگ قدرت اله   کشکولی گفت : بر اساس تدابیر و تصمیمات پلیس راهور ناجا  در خصوص ساماندهی فرایند ترخیص موتورسیکلت های رسوبی در پارکینگ ها و به منظور جلوگیری از ضرر و زیان اموال عمومی و صیانت از آن و تسهیل در ارائه خدمات هنگام ترخیص موتورسیکلت های توقیفی به مالکین ،در نظر است طرح ویژه ترخیص از تاریخ 1399/8/17 در استان بوشهر به مدت دو ماه  به مرحله اجرا گذاشته شود.
ایشان در ادامه افزودند ؛مالکین و متصرفین قانونی موتور سیکلت هایی که تا قبل از 1398/12/29 توقیف و در پارکینگ نگهداری می شوند ،می توانند با همراه داشتن مدارک هویتی و مالکیتی به دفاتر پلیس + 10 مراجعه نمایند.
وی تصریح کردند به جهت کمک به مالکین و متصرفین قانونی در فرایند ترخیص،درصورت فقدان بیمه نامه شخص ثالث،گواهینامه رانندگی مجاز و نداشتن پلاک،با اخذ تعهد و پرداخت جریمه های رانندگی و هزینه انتقال و پارکینگ برابر تعرفه های مصوب سال 1394،موتورسیکلت تحویل مالک یا متصرف قانونی می گردد. ایشان در ادامه تاکید داشتند
ارائه سند مالکیت( برگ‌سبز‌)،کارت شناسایی موتورسیکلت و سند کارخانه سازنده در خصوص موتورسیکلت های فاقد پلاک الزامیست و امکان پرداخت خلافی بصورت تقسیطی وجود دارد.
این مقام انتظامی بیان داشت موتورسیکلت های با حجم موتور بیش از 250 سی سی از این خدمات مستثنی بوده و همچنین موتورسیکلت های که هیچگونه سابقه در سامانه شماره گذاری یا پارکینگ ندارند نیز مشمول این طرح نمی شوند و باید به پلیس آگاهی مراجعه نمایند.
رئیس پلیس راهور  استان در پایان گفتند با توجه به این که بر اساس قانون سن تردد موتورسیکلت هشت سال می باشد چنانچه صحت و سلامت ظاهری و فنی موتورسیکلت توسط کارشناس راهنمایی و رانندگی تایید شود و یا دارای برگ معاینه فنی معتبر باشد نسبت به ترخیص آنها اقدام خواهد شد.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/19481