کد خبر: 19457 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 01 آذر 1399 - 20:04
هشدار هواشناسی بوشهر درباره آبگرفتگی معابر

نوای  جنوب:هواشناسی بوشهر درباره آبگرفتگی معابر عمومی، وزش تندباد، صاعقه و افزایش ارتفاع موج هشدار داد.

نوای جنوب:کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: فردا (یکشنبه ۲ آذر) افزون بر رگبار باران، رعد و برق و وزش تندباد، احتمال بارش تگرگ هم در نیمه شمالی استان شامل شهرستان‌های دیلم، گناوه، بوشهر، جزیره خارگ و بخش‌هایی از دشتستان وجود دارد.

زهرا راستگو افزود: بر اثر فعالیت سامانه بارشی آبگرفتگی معابر عمومی در برخی مناطق، اصابت صاعقه، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، احتمال شکستگی درختان بر اثر وزش تندباد و افزایش ارتفاع موج در سواحل پیش‌بینی می‌شود.

او توصیه کرد: از صعود به ارتفاعات خودداری شود، سازه های موقت تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها محکم شوند و از محصولات کشاورزی با توجه به احتمال بارش تگرگ و بارش های رگباری در مناطق مستعد مراقبت لازم صورت گیرد.

این کارشناس هواشناسی همچنین گفت: از دوشنبه (۳ آذر) تا اوایل چهارشنبه (۵ آذر) دمای هوا در استان ۵ تا ۹ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد که باعث ایجاد تنش دمایی در محصولات کشاورزی خواهد شد.

راستگو عنوان کرد: تا فردا، آسمان استان نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد، طی ساعاتی بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق، در هنگام صبح در برخی نقاط مه صبحگاهی خواهد بود.

او افزود: جهت وزش باد هم بیشتر جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۸ و گاهی بیش از ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی بوشهر بیان کرد: ارتفاع موج نیز در سواحل شمالی و مرکزی استان ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

راستگو گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۰:۱۲، مد اول ساعت ۰۷:۴۰، جزر دوم ساعت ۱۶:۰۲ و مد دوم ساعت ۱۹ است.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/19457