کد خبر: 19427 ، سرويس: اخبار استان فارس
تاريخ انتشار: 30 آبان 1399 - 22:25
تولید چای ترش برای اولین‌بار در مرودشت

نوای جنوب:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از برداشت ۵۰۰ کیلوگرم چای ترش یا چای مکی از نیم هکتار مزرعه چای ترش در حومه این شهرستان خبر داد.

نوای جنوب: عزیز رحیمی اظهار کرد: کشت این گیاه دارویی کم آب بر در اردیبهشت انجام و در نیمه آبان ماه نیز برداشت شده است.


وی با بیان اینکه این محصول هم به صورت بذری و هم به صورت چای ترش برداشت می شود، تصریح کرد: چای ترش قابلیت فرآوری زیادی به‌صورت استفاده در سالاد، ترشی، مربا و مخلوط‌های دمنوشی دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت  آبیاری کم و سودآوری  زیاد از مزایای کشت چای ترش عنوان و خاطر نشان کرد:این گیاه می تواند در راستای تغییر الگوی کشت و توسعه گیاهان کم آب‌بر نقش بسزایی ایفا کند.
رحیمی با بیان اینکه  چای ترش نسبت به سایر گیاهان دارویی معطر، مقاومت بیشتری نسبت به شوری آب و خاک دارد، کشت این گیاه را برای مناطق با حاصلخیزی کمتر و با آب کمتر مناسب‌ دانست.
وی با استناد به یافته های تحقیقاتی افزود: چای ترش سرشار از آهن، مس، اسید سیتریک، آنتوسیانین، فلاونوئیدها و ویتامین c و در رفع بسیاری از بیمارهای و در نتیجه افزایش طول عمر می شود.
چای ترش یا چای مکی یک محصول وارداتی است که بیشتر از کشور عربستان وارد ایران می‌شود که طی سال‌های اخیرا کشت آن در برخی نقاط کشور گسترش یافته است.
لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/19427