کد خبر: 19417 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 30 آبان 1399 - 17:12
آتش‎سوزی در پتروشیمی خارگ/ یک کشته و 5 مجروح

نوای جنوب:پتروشیمی خارگ در حال تعمیرات سالانه بود که در دومین روز از این تعمیرات، این حادثه رخ داد.

نوای جنوب: بخشدار خارگ گفت: آتش سوزی در پتروشیمی خارگ ساعت ۱۷ امروز شروع و در ۱۵ دقیقه مهار شد اما  پنج مصدوم به دنبال داشت که یکی از مصدومان در بیمارستان صنعت نفت خارک جان باخت و یکی از مصدومان هم حال وخیمی دارد.

ناصر ابراهیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ادامه داد: در تلاش هستیم که چهار مصدوم حادثه، با بالگرد یا شناور ناجی به بیمارستان سوختگی گناوه منتقل شوند.

بخشدار  خارگ ادامه داد: پتروشیمی خارگ در حال تعمیرات سالانه بود که به طور معمول ۱۵ روز طول می‌کشد و امروز در دومین روز از این تعمیرات، این حادثه رخ داد.

ابراهیمی درباره نحوه وقوع حادثه گفت: مخازنی کوچک در پتروشیمی وجود دارد که مواد پتروشیمی به صورت روزانه در آن نگهداری می‌شود و پس از کیفیت سنجی  این مواد به مخازن بزرگ فرستاده می‌شود.

او بیان کرد: از مایعی به نام لیونل برای شتسشوی این مخازن کوچک استفاده می‌شود که مقداری از این مایع وارد کانال آب شده بود که هنگام جوشکاری دچار اشتعال شد و این حادثه رخ داد.

بخشدار  ویژه خارگ عنوان کرد: تاسیسات پتروشیمی خسارت ندیده است.

مجتمع پتروشیمی خارک دو واحد دارد که واحد تولید پروپان و بوتان مایع، گوگرد و نفتا سال ۱۳۴۸ راه‌اندازی شده و واحد تولید متانول از سال ۱۳۷۸ کار خود را شروع کرده است.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/19417