کد خبر: 19416 ، سرويس: ستون راست
تاريخ انتشار: 30 آبان 1399 - 17:09
اجرای محدودیت‎ها از شنبه
اعلام جزییات تردد کارمندان و کارگران در محدودیت‌های کرونایی + جدول

نوای جنوب: بنابر آخرین وضعیت شیوع کرونا که توسط وزارت بهداشت اعلام شده، فقط شهر بوشهر در وضعیت قرمز است. 7 شهرستان دیگر استان هم در وضعیت نارنجی و تنها دیر وضعیت زرد قرار دارد.

نوای جنوب:بنابر آخرین وضعیت شیوع کرونا که توسط وزارت بهداشت اعلام شده، فقط شهر بوشهر در وضعیت قرمز است. 7 شهرستان دیگر استان هم در وضعیت نارنجی و تنها دیر وضعیت زرد قرار دارد.

اجرای کامل این محدودیت هاکه به منظور کاهش میزان مبتلایان، بستری ها و فوتی های ناشی از کرونا طرح ریزی شده، به دلیل شرایط و مشکلات معیشتی سخت است اما برای قطع زنجیره کرونا نیازمند همکاری همه جانبه مردم و کسبه است.

این محدودیت های شدید در مناطق قرمز مثل بوشهر شامل تعطیلی تمامی مشاغل به غیر از مشاغل ضروری گروه شغلی یک، حضور کارکنان ادارات با یک سوم ادارات و ممنوعیت عبور و مرور خواهد بود.

آغاز ممنوعیت ورود و خروج از شنبه

رئیس پلیس استان گفت: طرح محدودیت ورود و خروج از شهرستان‌ها از صبح شنبه، اول آذر اجرایی خواهد شد و به مدت دو هفته در مبادی ورودی شهرستان ها ادامه دارد.

سردار واعظی اظهار کرد: ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای با وضعیت قرمز ممنوع است و اگر خودرویی در مسیر مبادی ابتدایی شهر قرار گیرد، در هر ۲۴ ساعت، یک میلیون تومان جریمه خواهد شد.

وی افزود: همچنین ورود خودروهای شخصی به شهرهای با وضعیت نارنجی نیز ممنوع است و اگر خودرویی در مسیر مبادی ابتدایی شهر قرار گیرد، در هر ۲۴ ساعت ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهد شد. همچنین ورود و خروج به شهرهای با وضعیت زرد عادی خواهد بود و ممنوعیتی ندارد.

به گفته وی، تردد خودروهای امدادی، درمانی، انتظامی، حمل‌بار و مسافر مشمول این ممنوعیت‌ها نخواهد بود.

سردار اعظی وی درباره محدودیت در ترددهای درون شهری از ابتدای آذر ماه نیز گفت: برای ممنوعیت ترددهای درون شهری از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح اطلاع‌رسانی‌ها صورت گرفته اما در خصوص نحوه اجرای این طرح بزودی به پلیس راهور استان مصوبه‌ای از مرکز ابلاغ می شود.

اعلام جزییات تردد کارمندان و کارگران در محدودیت‌های کرونایی

گراوند استاندار بوشهراستاندار بوشهر هم در نشست خبری گفت: کارمندانی که در ایام محدودیت‌ها می‌خواهند به شهر‌های مختلف استان تردد کنند مشکلی به شرط داشتن نامه از اداره متبوعشان ندارند.

عبدالکریم گراوند در نشست با خبرنگاران افزود: اگر دوربین های پلاک خوان جاده ای هم جریمه ای برای خودروهای کارمندان یا کارگران رقم زدند قابل پیگیری و حل است.

استاندار بوشهر ادامه داد: طرح ممنوعیت تردد و فعالیت‌ها فعلا برای دو هفته در استان بوشهر برای خروج از وضعیت قرمز، نارنجی و زرد طراحی شده است. اگر مردم همکاری کنند و استان از این شرایط خارج شود، بخشی از محدودیت‌ها برداشته می‌شود.

او عنوان کرد: از این هفته گروه‌هایی از بسیجیان استان در قالب بیماریابی به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر کمک خواهند کرد تا موارد نهفته شناسایی شود. در این هفته میزان آزمایش کرونا در استان افزایش خواهد یافت.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/19416