کد خبر: 19386 ، سرويس: ستون راست
تاريخ انتشار: 29 آبان 1399 - 13:58
اولویت مطالبات کارگری و شفاف سازی
با حضور مهندس خرمدل،حضور 90درصدی مدیران بومی استان بوشهر در بخشهای مختلف منطقه ویژه پارس جنوبی

نوای جنوب:نوای جنوب: با حضور مهندس ایرج خرمدل به عنوان مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی، رسیدگی به مطالبات کارگری از جمله پرداخت بموقع حقوق و دستمزد، شفافیت در قراردادهای کارگری، موضوع بیمه و وضعیت غذا و اسکان کارگران از منظر اصول بهداشتی به عنوان برنامه های مهم در منطقه ویژه در دستور کار قرار گرفته و پیگیری میشود.





 

نوای جنوب:نوای جنوب: با حضور مهندس ایرج خرمدل به عنوان مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی، رسیدگی به مطالبات کارگری از جمله پرداخت بموقع حقوق و دستمزد، شفافیت در قراردادهای کارگری، موضوع بیمه و وضعیت غذا و اسکان کارگران از منظر اصول بهداشتی به عنوان برنامه های مهم در منطقه ویژه در دستور کار قرار گرفته و پیگیری میشود.
به گزارش نوای جنوب در این ایام، نارضایتی یا تجمعات کارگری به وضعیت کار و پرداخت حقوق در پارس جنوبی نداشته اند و آرامش و ثباتی ملموس در امور جاری کارگران این منطقه انرژی کشور برقرار شده است.
این گزارش می افزاید با پیگیری مدیر عامل سازمان، کارگروهی متشکل از نماینده اشتغال نماینده حراست ارشد و نماینده HSE ارشد در همه شرکتها و کارگاههای مستقر منطقه ویژه و خوابگاهها و سرویسهای تردد بصورت مستمر سرکشی و کنترل های لازم انجام میدهند و در صورت عدم رعایت مقررات توسط شرکتها، اخطارهای لازم داده میشود و حسب نیاز برخورد جدی صورت می گیرد که نتیجه این اقدام و بازخورد ان در جامعه کارگری و مسوولین محلی و استانی حکایت از اثربخشی این اقدام دارد.
در این ایام مطابق معمول مساعدتهای در زمینه های زیر صورت گرفته است:
کمیته امداد امام (ره)
اداره ورزش و جوانان استان
آموزش و پرورش استان
تامین آب شرب شهرهای عسلویه و نخل تقی
دانشگاه جامع علمی کاربردی استان
امور فرهنگی در سطح منطقه و استان
لازم به ذکر است که بیش از ۹۰ درصد مدیران سازمان منطقه ویژه، بومی استان بوشهر می باشند که سمت تعدادی از انها به شرح زیر است.
- مدیر امور حقوقی و قراردادها
- رئیس hse ارشد
- مدیر توسعه اقتصادی و جذب سرمایه
- سرپرست مدیریت کار و خدمات اشتغال
- مدیر بازرگانی
- مدیر یکپارچه اطلاعات و تحلیل آماری
- مدیر پارس 2
- سرپرست مدیر تشریفات و امور پشتیبانی
- مدیر استاندارد
- سرپرست مدیریت امور گمرکی
- مدیر بنادر و پایانه های دریایی
- مدیر پارس شمالی
- رئیس پژوهش و فناوری
- رئیس حراست ارشد
- مدیر پارس یک
- ذیحساب سازمان
- مشاور مدیرعامل در امور اجرائی
- رییس حراست فرودگاه بین المللی خلیج فارس
- مسئول قرارگاه فرهنگی و ستاد اقامه نماز و امور روحانیون صنعت نفت در استان بوشهر
- رئیس روابط عمومی و امور فرهنگی
- هماهنگ کننده hseارشد منطقه
- معاونت حفاظت پرسنلی حراست ارشد
- رئیس امور کارکنان
 
لازم به ذکر است علیرغم پایان یافتن پروژه های ملی در پارس جنوبی، بیش از ۶۳۰ نفر  از جوانان بومی  در شرکت های مستقر در منطقه پارس جنوبی پذیرفته شده اند. موضوع اشتغال زایی در بخشهای سرمایه گذاری، شرکت های دانش بنیان، محیط زیست و صنایع پایین دستی پتروشیمی و بخشهای تکمیلی زنجیره پایین دستی به جد در حال پیگیری می باشد .
مدیریتهای حقوقی و اشتغال سازمان به طور جد پیگیر مسایل مبتلا به کارگری برای احقاق حقوق انها در صورت مراجعه و ادعای دعوی هستند تا حق و حقوق قانونی کارگران زحمتکش رعایت و پرداخت شود. و در این خصوص  هیئت رسیدگی تشکیل شده و تصمیماتی اتخاذ و ابلاغ و اجرا شده است. پیگیری برای اجرای احکام دادگستری و پرونده های ارسال شده به دیوان عدالتی  اداری از این مصادیق می باشد.
در حوزه توانمند سازی دانش آموزان بومی منطقه ویزه پارس جنوبی طرحی را به این مقوله اختصاص داده که با حمایت مالی و حضور اساتید مجرب موجب شود که ورودی دانش آموزان بومی استان بوشهر و جوامع محلی به دانشگاه های معتبر کشور  نسبت به سالهای گذشته ارتقا یابد. لازم به ذکر است که در سال قبل رتبه استان بوشهر از ۲۴ به ۱۵  ارتقا یافته که نشان میدهد این طرح توانمند سازی تاثیرات بسیار خوبی در شکوفایی علمی دانش آموزان داشته است.
در بخش سلامت سازمان منطقه ویژه با همکاری فرمانداران شهرستان های جنوب استان و شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه کمکهای نقدی و غیر نقدی برای کمک به بهبود خدمات رسانی و ساماندهی بیمارستان ها و استقرار پزشکان متخصص در این مراکز درمانی جهت سلامت مردم بومی منطقه که از اولویت های اصلی این سازمان می باشد داشته اند.
تعداد زیادی پروژه های عمرانی در شش ماه اول سال 1399 شروع شده یا تکمیل و راه اندازی شده اند.

اقدامات بعمل آمده در خصوص پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا
تامین تجهیزات حفاظت فردی و سایر اقلام مورد نیاز از قبیل ماسک، دستکش،لباسهای حفاظت فردی و گان پزشکی ،ضدعفونی کننده دست و سطوح ،عینک شیلد حفاظتی ،ژلهای ضدعفونی کننده دست ،دستگاه تب سنج ،کیت های تشخیصcbcو crpو توزیع در چهارچوب دستورالعمل ها و توصیه های وزارت بهداشت در بیمارستان های عسلویه ،کنگان ،جم و....
لباس های مخصوص گندزدایی ،ماده ضدعفونی کننده دست ،و سطوح ،دستگاه سمپاش ،بشکه 20لیتری ،دستگاه تب سنج ،چکمه ،شیلد و عینک ایمنی و توزیع در بین جامعه محلی پیرامون منطقه ویژه با همکاری فرمانداری شهرستان های همجوار عسلویه کنگان دیر پارسیان و.....
راه اندازی سالن نقاهتگاه با همکاری بهداشت ودرمان صنعت نفت بوشهر به ظرفیت اسمی 75نفر در مجموعه ورزشی خلیج نایبند جهت بستری و نگهداری بیماران کرونا .تامین وتوزیع محلول های ضدعفونی سطوح در بین شرکت های فعال صنعت نفت در منطقه فرمانداری شهرستان های همجوار عسلویه کنگان دیر پارسیان و ارگانهای نظامی و انتظامی و دولتی  جهت ضدعفونی معابر و اماکن عمومی .
پشتیبانی دو دستگاه خودروی آتش نشانی و یکدستگاه مخزن آبرسان 8000لیتری از تیم ضدعفونی کننده معابر و اماکن شهرستان های همجوار عسلویه کنگان دیر و پارسیان جهت تامین آب مورد نیاز
لازم به ذکر است که برای تکمیل و راه اندازی ازمایشگاه تشخیص کرونا در سازمان منطقه ویژه تامین اعتبار شده و اجناس خریداری شده و به زودی افتتاح خواهد شد

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/19386