نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 18 آبان 1399 - 13:52

نوای جنوب: افرادی که بیمار دیابتی در خانه دارند یا خود درگیر این بیماری هستند، از کمیاب شدن انسولین نگرانند و به دلیل خطرات ناشی از آن برای بیماران، در اضطراب به سر می برند.

نوای جنوب:طی روزهای اخیر، افرادی که بیمار دیابتی در خانه دارند یا خود درگیر این بیماری هستند، از کمیاب شدن انسولین نگرانند و به دلیل خطرات ناشی از آن برای بیماران، در اضطراب به سر می برند.

مراجعه خبرنگار ما به عنوان بیمار نیازمند انسولین به داروخانه های بوشهر از جمله هلال احمر  بی نتیجه بود و تنها یک پاسخ در پی داشت: «نداریم»

کمبود انسولین قلمی موردنیاز بیماران مبتلا به دیابت در کشور درحالی همچنان ادامه دارد که سخنگوی وزارت بهداشت می‌گوید تحریم‌های آمریکا و در درجه بعدی عملکرد ضعیف یکی از شرکت‌های تولید‌کننده انسولین در ایران علت اصلی کمیاب شدن این داروی حیاتی در کشور است.

با این حال برخی کارشناسان معتقدند عوامل دیگری ازجمله نظارت ناکافی بر توزیع انسولین وارداتی از مهم‌ترین عوامل کمبود دارویی است که حکم شیشه عمر برای بیماران دیابتی دارد. به گفته آنها، آمارهای گمرک ایران نشان می‌دهد تا 27 مهرماه امسال نه‌ تنها واردات انسولین به کشور در مقایسه با سال گذشته کاهش نداشته، بلکه با افزایش نیز همراه بوده است.

به‌نظر می‌ رسد نبود برنامه‌ ای برای تامین کامل نیازهای بیماران دیابتی و تغییر الگوی مصرف انسولین به سمت محصولات داخلی در کنار نبود نظارت مناسب و برخی سودجویی‌ ها در فرایند عرضه انسولین قلمی باعث گرفتاری بیماران دیابتی شده و اکنون این دارو کمیاب شده است.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
دیابت

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار