نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 11 آبان 1399 - 13:35

نوای جنوب:رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ۹۰ درصد مردم این استان کمبود ویتامین دی دارند؛ ویتامینی که کمبود آن خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد.

نوای جنوب:بوشهر را در گذشته‌های دور لیان یعنی سرزمین آفتاب درخشان می نامیدند. حالا مردمان دیار آب و آفتاب با کمبود ویتامینی رو به رو هستند که منشاء آن خورشید است.

سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: در حالی ۹۰ درصد مردم استان با کمبود ویتامین دی رو به رو هستند که ۸۰ درصد مبتلایان به کرونا کمبود این ویتامین را داشته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه روزی هزار واحد یا ماهانه ۵۰ هزار واحد ویتامین دی برای همه ضروری است،  ادامه داد: کودکان باید قطره ویتامین A+D مصرف کنند.

کشمیری در همین حال گفت: مصرف خودسرانه ویتامین دی ممنوع است و افراد باید برای مصرف این ویتامین مشورت کنند.

ویتامین دی نیز یکی از ویتامین‌های محلول در چربی است که به آن ویتامین آفتاب هم گفته می‌شود، زیرا بر اثر تابش نور خورشید ویتامین دی در پوست ساخته می‌شود.

این ویتامین سبب رشد و استحکام دندان و استخوان می‌شود و از بیماری‌های غیر واگیر از جمله دیابت، انواع سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی – عروقی، ام اس و آلرژی جلوگیری می‌کند.

زرده تخم‌مرغ، روغن کبد ماهی، ماهی‌های چرب مثل سالمون، شیر و لبنیات، جگر و ...، از مهم‌ترین منابع تأمین ویتامین دی هستند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
ویتامین

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار