کد خبر: 18680 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 09 آبان 1399 - 18:01
رئیس شورای شهر خارگ:حفظ و اعتلای میراث ارزشمند تاریخی و فرهنگی خارگ نیازمند هم افزایی و همراهی است +تصاویر

نوای جنوب:در نشست هم اندیشی اعضای شورا با نماینده و فعالان میراث فرهنگی خارگ مطرح شد

نوای جنوب:در نشستی که با حضور رئیس و عضو شورای شهر ، نماینده و روابط عمومی میراث فرهنگی و گردشگری در خارگ و جمعی از فعالان و دغدغه مندان این حوزه مهم در خارگ برگزار شد ، جوانب ، مسائل و مشکلات و راهکارهای اعتلای آثار باستانی و فرهنگی خارگ به بحث گذاشته شد.

یوسف وطن دوست ؛ رئیس شورای اسلامی شهر خارگ با اشاره به عزم شورا و شهرداری جزیره خارگ در ساماندهی ، حفظ و صیانت از آثار تاریخی این جزیره اذعان کرد : بنا به پیشنهاد دوست داران این حوزه کمیته مشورتی میراث فرهنگی خارگ تشکیل خواهد شد تا بتوانیم در جایگاه خود و بنا به دغدغه ای که در این حوزه وجود دارد ، حامیان و بانیان خوبی برای پاسداری از گنجینه میراث فرهنگی و گردشگری و آثار باستانی مروارید درخشان خلیج فارس باشیم.

رئیس شورا با تاکید بر لزوم معرفی آثار تاریخی و ظرفیت های حوزه گردشگری این جزیره گفت : نمایشگاه بین‌المللی گردشگری امسال فرصت مناسبی برای معرفی این جزیره می‌باشد که امیدواریم با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان در صورت برگزاری با توجه به شرایط بیماری کرونا بتوانیم حضوری فعال و موثر داشته باشیم.

در ادامه این نشست لطف اللّه علیپور؛ عضو شورای شهر نیز ضمن ابراز دغدغه مندی نسبت به صیانت از آثار باستانی متعدد جزیره اذعان داشت : بی تردید پاسداری و اعتلای آثار باستانی متعدد جزیره تاریخی خارگ وظیفه ای است که بر دوش یکایک ماست و هر یک در جایگاه خود بایستی تلاش نماییم تا از این گنجینه ارزشمند به خوبی صیانت شود.
وی افزود : رویکرد شورای شهر نیز همواره بر این بوده تا به شکلی دغدغه مندانه همپای شهروندان فهیم خارگ مسئله حفظ این میراث گرانبها را به طور جدی مطالبه نماید و در معرفی بیش از پیش آن به جهانیان تلاش نماید.

در ادامه این نشست علی جوکار؛ نماینده میراث فرهنگی و گردشگری خارگ گزارشی از اقدامات و پیگیری های صورت گرفته در حوزه های میراث فرهنگی و گردشگری در سال جاری ارائه نمود و افزود : به کارگیری راهکارهای اساسی برای مرمت و حفظ میراث فرهنگی و گردشگری خارگ هم اکنون به عنوان یک نیاز جدی مطرح است که امید داریم تا با هم افزایی تمامی دغدغه مندان این حوزه به صورت مستمر در دستور کار قرار گیرد.تردیدی نیست هزینه در این حوزه به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن برای آیندگان است و بایستی هم اکنون میراث دار خوبی برای آیندگان باشیم.

در پایان این نشست نیز فعالان و دوست داران میراث فرهنگی و گردشگری و آثار باستانی خارگ به بیان و تشریح مسائل و مشکلات این حوزه در خارگ پرداختند و ضمن ارائه راهکار و پیشنهاد ، همسویی و عزم جدی مسئولین را مطالبه نمودند.

عکاس : علی امانی

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/18680