کد خبر: 18643 ، سرويس: اخبار استان فارس
تاريخ انتشار: 07 آبان 1399 - 14:54
دانشکده پزشکی شیراز، نخستین پایه گذار گروه پزشکی اجتماعی در کشور

نوای جنوب:دانشکده پزشکی شیراز، به عنوان نخستین دانشکده در سطح کشور، تربیت پزشکان متخصص در زمینه پزشکی اجتماعی را آغاز کرده است.

نوای جنوب:دانشکده پزشکی شیراز، به عنوان نخستین دانشکده در سطح کشور، تربیت پزشکان متخصص در زمینه پزشکی اجتماعی را آغاز کرده است.

 گروه پزشکی اجتماعی دانشکده پزشکی به پیشنهاد پروفسور حسینعلی رونقی فارغ التحصیل دانشگاه جانز هاپکینز در سال ۱۳۵۰و زمانی که هزینه و اثربخشی پیشگیری از بیماری‌ها در مقایسه با درمان آن‌ها مورد توجه محافل پزشکی کشور‌های توسعه یافته قرار گرفته بود، پایه گذاری شد.
رامین شیرالی مدیرگروه پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه دانشکده پزشکی شیراز مفتخر است که به عنوان نخستین دانشکده در سطح کشور، تربیت پزشکان متخصص در زمینه پزشکی اجتماعی را آغاز کرده است، گفت: تخصص پزشکی اجتماعی با هدف ارتقای آموزش علوم بهداشتی و طب پیشگیری، تاثیرگذاری و تقویت دیدگاه سلامت محور در دانشجویان پزشکی، تربیت متخصصین در حوزه سلامت جامعه و همچنین طراحی و پیشبرد تحقیقات هدفمند به منظور نهادینه شدن «تصمیم گیری مبتنی بر شواهد» برای سلامت مردم راه اندازی شده است.
او افزود: بسیاری از فارغ التحصیلان این گروه در حال حاضر به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه‌های سطح کشور و همچنین در مراکز تحقیقاتی و واحد‌های بهداشتی سطح دانشگاه مشغول به ارائه خدمت هستند.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در حال حاضر اساتید گروه خدماتی مانند ارائه مشاوره ارتقای سلامت به کارکنان بهداشتی درمانی در کلینیک پیشگیری و ارتقای سلامت درمانگاه شهید مطهری، ارائه مشاوره در خصوص کنترل عفونت‌های بیمارستانی و ارائه مشاوره طراحی پروژه‌های تحقیقاتی طب بالینی به اعضای هیات علمی، دستیاران و دانشجویان دانشکده پزشکی را به مراکز تحت پوشش دانشگاه ارائه می‌دهند.

او، ارائه مشاوره در خصوص برنامه ریزی استراتژیک در واحد‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی، ارائه مشاوره به مدیران و سیاستگذارن حوزه سلامت در خصوص چالش‌های سلامت جامعه، تعیین و تحلیل بار بیماری ها، طراحی، تشکیل و هدایت کانون‌های مردمی ارتقای سلامت به کمک پایگاه تحقیقات جمعیتی و تجزیه و تحلیل داده‌های سلامت جمع آوری شده در واحد‌های بهداشتی و ارائه راهکار‌های مداخله‌ای متناسب را از دیگر خدمات و توانمندی‌های این گروه پزشکی برشمرد

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/18643