کد خبر: 18633 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 07 آبان 1399 - 12:23
رکوردزدنی قیمت‎ها در سایه بی‌تفاوتی مسئولان بلبشو در بازار مرغ بوشهر/ کیلویی 25 هزارتومان!

نوای جنوب:در شرایطی که نظارت مشخص و موثری در بازار دیده نمی شود، هر روز قیمت کالاها رشد می کند تا حساب و کتاب بسیاری از خانوار را دچار چالش جدی کند. یکی از این موارد، گوشت سفید یا مرغ است که قیمت های آن لحظه ای شده است.

نوای جنوب:

«مرغ از قیمت های اعلامی مسئولان تبعیت نمی کند»؛ این را باید خلاصه ای از وضعیت بازار گوشت سفید در کشور و استان دانست.

 در شرایطی که نظارت مشخص و موثری در بازار دیده نمی شود، هر روز قیمت کالاها رشد می کند تا حساب و کتاب بسیاری از خانوار را دچار چالش جدی کند.

یکی از این موارد، گوشت سفید یا مرغ است که قیمت های آن لحظه ای شده است.

به عنوان نمونه چند‌ روز پیش از سوی ستاد‌ تنظیم بازار قیمت هر کیلو مرغ آماده مصرف 20 هزار و 500 تومان اعلام شد‌، اما عملاً د‌ر بسیاری از مراکز عرضه و فروش رعایت نشد‌ و امروز مرغ به عنوان یکی از پرمصرف ترین محصولات غذایی مرد‌م د‌ر د‌امنه قیمتی 24 تا 27 هزار تومان د‌ر اختیار مصرف کنند‌گان قرار گرفت.

از طرفی تولیدکنندگان مرغ در استان، کمبود دان و خرید آن با نرخ آزاد را دلیل اصلی نابسمانی پیش آمده می دانند و می گوید: کمبود دان باعث کاهش جوجه ریزی شده است.

در این شرایط از اقدامات و راهکارهای ستاد تنظیم بازار استان بوشهر نظیر توزیع مرغ با نرخ مصوب خبری نیست. درحالی که برخی مجموعه ها نظیر پشتیبانی امور دام زیرنظر سازمان جهادکشاورزی متولی ذخیره سازی اقلام اساسی مثل گوشت و توزیع آن در ایام گرانی هستند.

مشخص نیست وضعیت فعلی در بازار گوشت سفید تا کی ادامه می یابد و بی تفاوتی ها در این خصوص چه زمان به پایان می رسد؟

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/18633