کد خبر: 18593 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 05 آبان 1399 - 22:57
جهاد کشاورزی: قیمت گوجه فرنگی کاهش یافت

نوای جنوب:با آغاز برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر، قیمت این محصول از هر کیلوگرم ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار ریال در بازار خرده فروشی تره‌بار به ۹۰ تا ۱۲۰ هزار ریال کاهش یافت.

نوای جنوب:معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل در این استان در روزهای اخیر از مزارع بخش ارم دشتستان آغاز شده که ۲ هفته زودتر از زمان شروع چیدن محصول در سال‌های قبل است.

خسرو عمرانی در گفت وگو با ایرنا افزود: در سال‌های گذشته برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر از ۲۰ آبان آغاز می‌شد و تا اردیبهشت به طول می‌انجامید اما با برنامه ریزی انجام شده و بقرای تعادل در قیمت محصول امسال برداشت این محصول زودتر آغاز شده‌است.

وی بیان کرد: هرساله با شروع فصل پاییز و از اواخر مهر تا اوایل آبان به دلیل شرایط اقلیمی، بارندگی و سرمای زود هنگام در کشور موجب کمبود گوجه فرنگی و در نتیجه افزایش قیمت این محصول در بازار می‌شود.

عمرانی اضافه کرد: مزرعه‌های گوجه فرنگی به صورت پیش کار و خارج از فصل کشت و محصول برداشت شده بصورت تازه خوری در استان بوشهر و استان‌های همجوار، بازار و میدان‌های میوه و تره بار کلان شهرها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۵۸۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی خارج از فصل از سطح ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار مزارع این استان برداشت شود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون قیمت گوجه فرنگی در مزرعه و بازار استان بوشهر کاهش یافته و با ورود محصول خارج فصل این استان به دیگر نقاط کشور، شاهد کاهش بیشتر قیمت آن خواهیم بود.

استان بوشهر در بحث گوجه فرنگی خارج از فصل نسبت به استان‌های هرمزگان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و کرمان محصول پیش رس دارد و گوجه فرنگی آن زودتر از استان‌های دیگر برداشت می شود.
زمان کشت و برداشت گوجه فرنگی در دیگر مناطق کشور در فصل‌های بهار و تابستان است این درحالی است که در استان بوشهر در اواسط تابستان کشت و درپائیز برداشت می‌شود و به همین دلیل به آن گوجه فرنگی خارج از فصل گفته می شود.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/18593