کد خبر: 18404 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 27 مهر 1399 - 13:45
استان بوشهر نیازمند سه گروه‌ خونی

نوای جنوب:مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: در زمان حاضر بیمارستان‌های این استان به گروه‌های خونی A مثبت، A منفی و O منفی نیاز اساسی دارند.

نوای جنوب:نرگس عبیدی در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به نیاز خونی بیمارستان‌های استان بوشهر انتظار می‌رود افرادی که دارای گروه‌های خونی یاد شده هستند و احساس می‌کنند می‌توانند خون اهدا کنند به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی جامعه که مردم به خاطر قطع زنجیره انتقال کرونا درخانه ماندن که حرکتی بسیار زیبنده و قابل تحسین است را انتخاب کرده‌اند، این مساله باعث شده مراجعه به انتقال خون کاهش یابد و به همین نسبت میزان ذخایر خون نیز کاهش یافته است.

عبیدی اضافه کرد: از آنجایی که روزانه افراد ثابتی وجود دارند که نیاز به خون و فرآورده‌های خونی دارند، نیاز به اهدای خون همیشگی است.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه هر اهدا خون حداقل سه نفر را از مرگ حتمی نجات می‌دهد، شهروندان بوشهری در این شرایط برای اهدای خون که یک کار ضروری است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به پایگاه‌های خون‌گیری این سازمان مراجعه کنند.

عبیدی تاکید کرد: پایگاه‌های انتقال خون با توجه به رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی محیطی امن برای تک تک افراد مراجعه کننده به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: نیاز به خون همیشگی و عمر خون و فرآورده‌های آن کوتاه است به همین دلیل از هم استانی‌ها انتظار می‌رود در روزهای آینده با رعایت توصیه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی با حضور در پایگاه‌های انتقال خون این استان در کنار ما باشند و اجازه ندهند ذخایر خونی استان کاهش یابد تا از این روزهای سخت همچون گذشته با سربلندی عبور کنیم.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر در باره امکان اهدای پلاسما در استان بوشهر گفت: با توجه به نیازهایی که به تهران اعلام شده یک سری کارهای امکان سنجی برای تولید با کیفیت بالای این فرآورده‌، در دست انجام است.

عبیدی تاکید کرد: هدف ما تولید فرآورده‌های با کیفیت بالا برای نجات جان بیماران است.

در استان بوشهر علاوه بر ۵۰۰ بیمار تالاسمی که بطور مستمر نیاز به خون دارند، بصورت موردی هم روزانه شمار نیازمندان به خون بالا است.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/18404