کد خبر: 18332 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 23 مهر 1399 - 23:02
بیانیه و انصراف اولین عضو علی البدل از عضویت در شورای بوشهر!+متن

نوای جنوب:گفته میشود علی پولادی ریشهری اولین عضو علی البدل شورای شهر بوشهر در بیانیه ای انصراف خودرا از عضویت در شورای پنجم بوشهر اعلام کرده است

نوای جنوب:حضور در شورای فعلی شهر بوشهر  مغایر باصیانت از حقوق شهروندان بوده ، در تضاد با باورهای خود دانسته و شورای فعلی را فاقد اعتبار و شأنیت می‌دانم*



مردم شریف و آگاه شهر بوشهر
باسلام و تقدیم احترام

باتوجه به اینکه در روز‌های اخیر، زمزمه تغییر اعضای شورای شهر بوشهر و مبحث جایگزینی افراد علی‌البدل مطرح شده‌ است ؛لازم دیدم که در این زمینه نکاتی را به طور خلاصه جهت تنویر افکار عمومی به عرض برسانم .
یکم) در آغاز باید به این نکته اشاره کنم که اینجانب شورای پنجم شهر بوشهر را برخاسته از تخلف دانسته که با تکیه بر زر و زور و تزویر شکل گرفته و فرآیند انتخابات آن با تخلفات گسترده، نادیده گرفتن قانون و بی‌توجهی به مبانی اولیه حقوق شهروندان همراه بوده است. اینجانب موضوع را از همان ابتدا اعلام کرده و بعد از انتخابات هم به همراه جمعی از نامزدها پیگیری کرده‌ و اعتراض خود را در این زمینه اعلام داشته‌ام .

دوم) مسئولین و دست‌اندرکاران وقت انتخابات در برابر انبوه شواهد و مدارک عینی، زنده و مستدل همواره سکوت پیشه کردند و با رویکردی انفعالی و نادیده انگاری، حاضر به صیانت از آرا و دفاع مشروع معترضین ذیحق نشدند و با این تصمیم خود هم حقوق حقه‌ی نامزد‌هارا پایمال کردند وهم باعث بی‌تفاوتی، بی‌انگیزگی و تضعیف سرمایه‌های اجتماعی شدند و افزون بر آن، با تایید ره‌یافتگان ، زمینه و بستر مناسب برای رخداد کاستی‌هاو بروز آسیب ها را فراهم کردند . حال آنکه به مدارک و شواهد معترضین توجه ای نداشتند !
دست اندرکاران ذی‌ربط انتخابات پنجم شورای شهر بوشهر در برابر جمیع مستندات، شواهد شاهدان، گواه برنگرها، اعتراف مجریان،دلسوزی نیک اندیشان، حقانیت معترضان و گزارش دستگاه‌های ذی‌ربط، با سکوت ، ضعف و ناکارمدی از این رخداد شوم و کدر عبور کردند؛ غافل ازاین که این بی‌توجهی می‌تواند باعث هرز رفتن سرمایه‌های اجتماعی، افت مشارکت مردمی، به سخره گرفتن حقوق شهروندی و تزریق سم بی‌اعتمادی در شاکله جامعه گردد که پی‌آمدهای آن ناگوار است .

سوم) هیئت نظارت پنجمین انتخابات شورای شهر بوشهر، که وظیفه خطیر نظارت بر فرآیند انتخابات را از ابتدا تا انتها برعهده داشتند؛ با سهل انگاری، انفعال، غفلت و بی‌توجهی به حقوق مردم و معترضین، زمینه شکل‌گیری این شورای برخاسته از تخلف را فراهم کردند.اینجانب در آن زمان ،بارها به همراه تعدادی از معترضین، موضوع را بطور  مکتوب و حضوری در استان و کشور و از طریق مجامع  قانونی مختلف پیگیری کردیم؛ اما با کمال تاسف، هیئت نظارت بوشهر نه تنها هیچ گامی در جهت احقاق حقوق معترضین برنداشت، بلکه با بی‌توجهی،نادیده‌گرفتن،عدم همکاری،مسئولیت ناپذیری، ریاکاری و در کمال تعجب، با تایید فرآیند انتخابات، بیشترین آسیب را به حقوق شهروندان ومعترضین وارد ساخت .

چهارم) اینک، درپی رخداد حوادث اخیر در شورای شهر بوشهر و زمزمه جایگزینی اعضای علی‌البدل، اینجانب، از ابتدا این شورا را غیرقانونی و برخاسته از تخلف پنداشته و همواره با تکیه بر قانون، در صیانت از آرا مردم،دفاع از حقوق شهروندان، افشای ماهیت ریاکاران و تنویرافکار عمومی پای‌ فشرده‌ام؛ حال چگونه می‌توان قدم در شورائی گذارد که شاکله‌ی آن، بر اساس تخلف شکل گرفته و نمود‌های عینی‌ آن آشکارتر  شده است!
آیا حضور در این شورا، خیانت به آرا مردمی نیست که بنده و برخی  دیگر با شعار دفاع از حقوق شهروندی آنان، مبارزه با رانت ‌طلبی ورانت‌خواری، تحقق ظرفیت‌های انسانی، شکوفایی قابلیت‌های محلی، احقاق حقوق محرومان و نهادینه کردن سلامت رفتاری و اجتماعی،پای به این عرصه گذاشتیم ؟!

پنجم) باتوجه به جمیع جهات، اینجانب همچنان بر این باورم که حضور در شورای فعلی شهر بوشهر  مغایر باصیانت از حقوق شهروندان بوده ، در تضاد با باورهای خود دانسته و شورای فعلی را فاقد اعتبار و شأنیت می‌دانم؛ بنابراین، امکان حضورخود را در این شورا منتفی اعلام می دارم . در اینجا وظیفه خود می‌دانم که مراتب سپاس و امتنان قلبی خود را دگربار از همه شهروندان عزیز ونیک‌اندیش که با کرامت وبزرگواری خود، اینجانب را همواره مورد تفقد و مهرورزی قرار داده اند، ابراز دارم. امیدوارم در سایه الطاف حضرت حق همواره سلامت و پاینده باشید.
علی پولادی ریشهری
اولین عضو علی البدل پنجمین انتخابات شورای شهر بوشهر
پاییز سال 1399

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/18332