کد خبر: 18299 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 22 مهر 1399 - 13:40
کاهش چشمگیر بارش پاییزی دراستان بوشهر

نوای جنوب: مسئولان شرکت آب منطقه‌ای بوشهر می‌گویند میزان بارش‌های پاییزی کاهش چشمگیری نسبت به میانگین خواهد داشت اما با این وجود باید گلوگاه‌های آبگذری سیلاب را مشخص و مشکلاتشان را برطرف کرد تا هنگام بارش‌ها دچار مشکل نشویم.

نوای جنوب:مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر در جلسه کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب با محوریت مقابله با سیلاب‌های احتمالی بیان کرد:  دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت باید در زمینه  پایش جبهه‌های بارشی و پیش بینی شرایط آب و هوایی با اداره کل هواشناسی استان هماهنگ باشد.

علی محمدی ادامه داد: همچنین ایستگاه‌های هیدرومتری و سنجش جریان‌های سطحی استان باید آمادگی بررسی حوزه فعالیت خود را داشته باشند و با ایستگاه‌های بالادست استان نیز هماهنگی شود.

او افزود: همه گلوگاه‌های آبگذری سیلاب و نقاط حادثه خیز از طریق دفتر مهندسی رودخانه و سواحل مشخص و ضمن اطلاع رسانی به مراجع مرتبط، اقدام لازم در خصوص آن‌ها انجام گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر، مدیریت مخزن سد رئیسعلی دلواری و بررسی شرایط آن و همچنین اقدامات مرتبط با سد‌های انحرافی، بند‌ها و کانال‌های آبیاری و زهکشی را از دیگر امور پیشگیرانه عنوان کرد.

محمدی با اشاره به اهمیت نقش اطلاع رسانی در کاهش خسارات احتمالی گفت: دفتر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای، با همکاری صدا و سیما و رسانه‌های استان، هشدار‌ها و آگهی‌ها را در زمان مورد نیاز به شکل‌های مختلف منتشر کند.

بارش‌ها کمتر از میانگین

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر نیز با تشریح پیش بینی شرایط جوی استان در ماه‌های پیش رو، گفت: در سه ماهه پیش رو شاهد بارش‌هایی کمتر از میانگین خواهیم بود.

امید آزادی جو ادامه داد: روند دوره‌های آماری بارندگی در استان نشان می‌دهد که سال‌های پر بارش با تعداد کمتر در توالی با سال‌های کم بارش قرار دارد و به صورت متناوب، این رخداد تکرار می‌شود.

او افزود: اگرچه در دو سال گذشته وضعیت پربارشی داشته‌ایم، اما پیش بینی فصل کنونی که بخش مهمی از دوره بارش و فصل دیم استان را شامل می‌شود حاکی از کاهش چشمگیر بارندگی است.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر بیان کرد: با توجه به پیش بینی‌ها، ضروری است تمهیدات لازم در خصوص مدیریت بهره وری در مصرف آب در بخش‌های مختلف پیش بینی شود.

اعلام نقاط حادثه خیز سیلابی به مسئولان

رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر هم با اشاره به اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته، عنوان کرد: همه نقاط حادثه خیز، سازه‌های تقاطعی با رودخانه و دارای خطر و محل‌های آبگذری در استان شناسایی و به فرمانداری‌ها و ستاد مدیریت بحران استان معرفی شده‌اند.

بهمن گشتاسب افزود: مانند سال‌های پیش، این نقاط برای انجام اقدام لازم به شهرداری ها، ادارات کل راه و شهرسازی و حمل و نقل و راهداری نیز اعلام شده‌اند.

او بیان کرد: گروه‌های گشت و بازرسی شرکت نیز نسبت به پایش مستمر مجاری آبی، رودخانه‌ها و کانال‌ها اقدام خواهند کرد و هرگونه دخل و تصرف در حریم و بستر مقاطع آبگذری شناسایی و برچیده خواهد شد.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/18299