کد خبر: 18138 ، سرويس: اخبار ورزشی
تاريخ انتشار: 14 مهر 1399 - 13:00
شاهین بوشهر ؛ سرگردان در آسمان بلاتکلیفی

نوای جنوب:این روزها که تیم‌‏های حاضر در لیگ‌های مختلف فوتبال کشور یکی پس از دیگری سرمربی خود را انتخاب و اقدام به جذب بازیکن و حتی آغاز تمرین‌های آماده سازی برای حضور مقتدر در مسابقات کرده‌اند، هنوز خبری از فعل و انفعالات شاهین باسابقه ترین و پرطرفدارترین تیم فوتبال استان بوشهر برای حضور در لیگ دسته یک کشور نیست.

نوای جنوب:شاهین بوشهر یک باشگاه حرفه‌ای فوتبال با سابقه ای دیرینه است که در اردیبهشت ۱۳۲۹ با عنوان  باشگاه خلیج فارس در محله بهمنی بوشهر تأسیس شد و ١٣ سال بعد در سال ۱۳۴۲ با تأکید و حمایت دکتر اکرامی موسس باشگاه شاهین تهران و با پیگیری عبدالمحمد پوربهی و علی توکلی با مجوز رسمی به نام شاهین بوشهر تغییر نام یافت.

شاهین محبوب بوشهری‌ها؛ همچنان سرگردان در آسمان بلاتکلیفی

در دهه ۴۰ به دلیل مسائل سیاسی وقت و دستور انحلال شاهین، چند سالی با نام شهباز و پس از آن با نام تابان بوشهر ادامه فعالیت داد و سرانجام پس از انقلاب به صورت رسمی با نام شاهین بوشهر حضور خود را در فوتبال ایران دنبال کرد.

این باشگاه در سال ۱۳۸۶ تحت پوشش سازمان انرژی اقتصادی پارس قرار گرفت و به نام شاهین پارس جنوبی بوشهر تغییر نام داد.

این تیم پس از سالها حضور در دسته‌های پایین‌تر فوتبال ایران سرانجام در سال ۱۳۸۷ با پیروزی ۱–۰ مقابل شهرداری تبریز در پلی آف برای اولین بار در یک استادیوم مملو از تماشاگر با شادی و هله هله کنان جشن صعود تاریخی خود به لیگ برتر را برپا کرد.

حضور در لیگ برتر پس از گذشت سه سال با همه تلخی‎ها و شیرینی ‏هایش مثل یک چشم به هم زدن برای شاهینی‎ها گذشت تا دوباره چشم انتظار گذشت ماه‎ها و سال‏‌ها برای بازگشتی مجدد و باشکوه به لیگ برتر باشند.

شاهین در سال ۹۱ با سقوط از لیگ برتر روند سقوط های متوالی را در پیش گرفت تا جایی که شاهین بال و پر شکسته بوشهر حتی به لیگ سه نیز رسید.

با گذشت یک سال از نبود شاهین در سطح لیگ‌‏های کشوری بود که شورا و شهرداری بوشهر در سال ۹۴ تصمیم به احیا شاهین گرفتند و با خرید امتیاز لیگ ۲ تیمی را با نام شاهین شهرداری بوشهر احیا کردند تا نام محبوب فوتبال شاهین را بار دیگر برای بوشهری‏‌ها زنده کرده باشند.

در جریان این تیمداری خیلی زود شاهین با تیز پروازی به اوج آسمان فوتبال کشور رسید ولی در همان سال نخست حضور با پروازی آزاد مقصد لیگ یک را در پیش گرفت.

 شاهینی‎ها سال ۹۸ پس از ۱۰ سال با شکست سرخ‏پوشان پاکدشت در تهران با هزار امید و آروز دوباره بار سفر به لیگ برتر را بستند.

هواداران شاهین سرخوش از آن بودند که با درس عبرت گرفتن از سقوط سال ۹۱ شاهین آنها دوباره در لیگ برتر تیزپروازی کند اما با این حال حضور آنها در لیگ تنها به یک فصل هم نکشید.

سال گذشته پس از چند ماه توقفی که در برگزاری لیگ با شیوع کرونا صورت گرفت با آغاز بازی‏ ها و شکست‏‌های متمادی و سنگین شاهین همیشه در اوج بوشهر سقوط از آسمان لیگ برتر را در پیش گرفت.

سقوطی که هیات فوتبال استان و اداره کل ورزش و جوانان و حتی هواداران سینه چاک شاهین سومدیریت را دلیل اصلی این حال ناخوشش عنوان کردند.

در این فصل هواداران شاهین شهرداری بوشهر همواره تیم خود را در قعر جدول می‏ دیدند و از همان ابتدا فصل سقوط احتمالی تیم خود را متصور بودند.

شاهین سقوط کرده از لیگ برتر در سال ۹۱ اکنون پس از گذشته نزدیک به یک دهه داستان پسا سقوطش از لیگ برتر در سال ۹۱ در آستانه تکرار است.

اکنون پس از آن داستان تلخ سقوط در لیگ یازدهم (سال ۹۱) به نظر می ‏رسد شرایط دوران گذشته برای شاهین در آستانه تکرار شدن است چراکه تا به امروز که حدود یک ماه به آغاز مسابقات لیگ یک باقیمانده به گواه مسئولان شاهین هیچ خبری از وضعیت این تیم وجود ندارد.

اما در این بین شاید تنها روزنه امیدی که شاهین شهرداری نسبت به شاهین سابق پس از سقوط در سال ۹۱ وجود دارد نبود  بدهی‏های چند میلیاردی است که این موضوع کار برای آغاز دوباره سهولت بخشیده است.

 با این حال شاهین این روزهای بوشهر بال و پری برای پرواز ندارد و هوادارانش در روزهای کرونا زده ‏ای که تنها دل خوشی آنها استارت پرقدرت شاهین است همچنان بیم انحلال تیم و فروش امتیاز و شروعی دیر هنگام و رفع تکلیفی برای حضور در مسابقات لیگ یک را دارند.

شرایط این روزهای شاهینی موجی از نگرانی را در بین هواداران ایجاد کرده چراکه آنها هر روز شاهد جدایی بازیکنان تیم خود هستند.

شاهین شهرداری بوشهر امروز وضعیت سردرگمی مطلق را سپری می‌‏کند چرا که مجوز تیم‏داری از سوی شهرداری هنوز توسط وزارت کشور صادر نشده و از طرفی خبری نیز از واگذاری یا فروش امتیاز آن به گوش نمی‌‏رسد.

وزارت کشور در سال گذشته برای مدت یکسال مجوز تیم‌‏داری به شهرداری بوشهر داد و اکنون نیز با بازداشت ۶ تن از اعضای شورای شهر بوشهر و تعطیلی نشست‏‌ها دیگر خبری از پیگیری و تلاشی برای گرفتن مجوز جدید مشاهده نمی‏‌شود.

استاندار بوشهر نیز بتازگی در پاسخ به رویکرد مسئولان برای تداوم فعالیت تیم شاهین در زیرمجموعه شهرداری بوشهر و حمایت از این تیم تاکید کرده‌است، این درحالی است که شهرداری بوشهر برای پرداخت حقوق کارکنان خود در اما و اگر قرار دارد.

با همه این شرایط به نظر می‏رسد چنانچه برنامه ‏ای برای حضور شاهین درلیگ دسته یک وجود دارد باید از بیش از این دیر نشده برای آغاز کار آماده سازی خود اقدام کنند چراکه با رفتن سرمربی و عمده بازیکنان شاهین بوشهر به مراتب شرایط دشوارتری نسبت به سایر تیم‏ها دارد.

 

سرپرست تیم فوتبال شاهین بوشهر نیز در گفت و گویی کوتاه با خبرنگار ایرنا  پیرامون آخرین وضعیت تیم فوتبال شاهین بوشهر برای حضور در مسابقات تنها با بیان جمله " تابه امروز خبری از تیم شاهین ندارم" به این مصاحبه خاتمه داد.

تلاش خبرنگار ایرنا برای ارتباط تلفنی با سعید مسیگر مدیرعامل تیم فوتبال شاهین شهرداری بوشهر بی نتیجه ماند.

با همه این بی خبری‏‎ها شاهین تیزپرواز بوشهری‎ها اکنون محو در بی خبری است تا نگرانی هواداران شاهین هر روز بیشتر از دیروز شود آن هم در شرایطی که پارس جنوبی جم دیگر تیم سقوط کننده هم استانی از لیگ برتر با انتخاب محمد نصرتی به عنوان یک سرمربی نام آشنا برنامه حضور مقتدرانه در لیگ دسته یک را در پیش گرفته و ایرانجوان رقیب دیرینه شاهینی‏‌ها نیز با انتخاب سرمربی بومی خود و جذب بازیکنانی شایسته نویدبخش روزهایی خوش  برای هواداران خود شدند.

شاهین شهرداری بوشهر در فصل گذشته با کسب ۲۲ امتیاز و قرارگرفتن در قعر جدول لیگ برتر فوتبال کشور به دسته پایین‌تر سقوط کرد.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/18138