کد خبر: 18135 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 14 مهر 1399 - 12:43
بازدید از پیش اعلام نشده رییس کل دادگستری استان بوشهر از دادگاه عمومی بخش و شورای حل اختلاف شبانکاره

نوای جنوب:رییس کل دادگستری استان بوشهر و هیات همراه به صورت از پیش اعلام نشده از دادگاه عمومی بخش شبانکاره و شورای حل اختلاف بازدید کردند.

نوای جنوب:

جمادی، رییس کل دادگستری استان بوشهر و هیات همراه به صورت از پیش اعلام نشده از دادگاه عمومی بخش شبانکاره و شورای حل اختلاف بازدید کرد.

رییس کل دادگستری استان بوشهر در این بازدید به برنامه‌های تحول قضایی اشاره کرد و گفت: یکی از این موارد رسیدگی عادلانه و صدور احکام و توجه به مردم و حقوق مردم و حقوق عامه است که مورد توجه دستگاه قضایی است.

وی در ادامه اظهار کرد: رسیدگی به پرونده‌های قدیمی به عنوان اولویت کاری است؛ چون از دغدغه‌ها و درخواست‌های مردم رسیدگی به اینگونه پرونده‌هاست.

جمادی با اشاره به لزوم حفظ حقوق بیت المال خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های دستگاه قضایی، صیانت و حفاظت از حقوق بیت المال است.

رییس کل دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: حفاظت و صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی از اولویت‌های دستگاه قضایی و دستگاه‌های متولی این امر است.
جمادی ادامه داد: مطابق دستور اکید ریاست قوه قضاییه مبنی بر برخورد قاطع با پدیده زمین خواری عزم جدی در مسئولان قضایی وجود دارد تا با قاطعیت و به جدیت با سواستفاده کنندگان مقابله شود و در این زمینه هیچگونه اغماضی صورت نخواهد گرفت.

رییس کل دادگستری استان بوشهر با تاکید بر توجه به پیشگیری از وقوع جرم در دستگاه قضا بیان کرد: پیشگیری از وقوع جرم در اولویت دستگاه قضا استان بوشهر قرار دارد که تحقق این مهم در برقراری امنیت و جلوگیری از بزه‌کاری نقش مهم و تاثیرگذاری دارد.

وی در بازدید از شورای حل اختلاف شبانکاره به دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها، حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری اشاره و اظهار کرد: از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود مانند شورای حل اختلاف و وساطت بزرگان یا روحانیون استفاده شود تا اینگونه پرونده‌ها به سرانجام برسند و یا تشکیل نشود و یا پرونده دیگری به دنبال نداشته باشد.
لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/18135