کد خبر: 17975 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 06 مهر 1399 - 01:14
نامه سرگشاده فعال اجتماعی بردخون خطاب به فرماندار دیر و مسئولان شهرستان

نوای جنوب:چند سالی است که تندیس مبارک سردار شهید یوسف بردستانی در بردخون بر روی زمین مانده و برای نصب آن هیچ اقدامی صورت نمی گیرد و متولیان ذیربط هیچ اهمیتی به این موضوع نمی دهند.





 

نوای جنوب:
بسم رب الشهدا الصدیقین
محضر جناب آقای علی حسنی فرماندار شهرستان دیر

با سلام و درود به روح بلند و آسمانی امام (ره) و شهدا و آرزوی طول عمر با برکت برای رهبر فرزانه انقلاب (مد ظله العالی) و توفیق برای حضرت عالی
جنابعالی که نشان داده اید نسبت به شهدا و ایثارگران ارادت و توجه خاص دارید بهتر نیست به مسئولین ذیربط هم یادآور شوید به جای این که هر سال هفته دفاع مقدس را با دیدار گلزار شهدا شروع بکنند در عمل برای زنده نگه داشتن نام و یاد این عزیزان اقدام کنند.
آرمان های شهدا باید حراست شود، نام و یاد شهدا باید زنده نگه داشته شود و همچنین به خانواده شهدا باید احترام گذاشته شود.
باید یادآور شوم که فاصله گرفتن از شهدا و بی توجه ای به نام و یاد آن ها خیانت به ملت ایران است و حفظ ارزش های دینی و اسلامی وظیفه همگان است.
جناب فرماندار
نمیدانم مستحضرید یا نه
چند سالی است که تندیس مبارک سردار شهید یوسف بردستانی در بردخون بر روی زمین مانده و برای نصب آن هیچ اقدامی صورت نمی گیرد و متولیان ذیربط هیچ اهمیتی به این موضوع نمی دهند.
از دلایل انجام نشدن این امر مهم چیزی مشخص در دست نیست اما به نظر می رسد که شهرداری و شورای شهر به عنوان نماینده مردم و متولی اصلی مسائل فرهنگی شهر موظف به رسیدگی می باشند که تاکنون کوتاهی کرده اند و این وظیفه مهم فرهنگی را انجام نداده اند.
ما الگو و قهرمانانی بالاتر از شهدا نداریم و جای بسی تأسف است که تندیس شهید عزیزمان به این وضعیت افتاده و مدت هاست بر روی زمین مانده است.به عنوان یک شهروند از این وضعیت بسیار ناراحت و گله مند هستم.
مسئولین شهر که کوتاهی آن ها مشخص است ولی جای تعجب دارد که بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان اصلی ترین متولی این امر مهم می باشد واکنش و اقدامی انجام نمی دهد.
بی توجه ای به تندیس مقدس شهید،توهین به همه شهدایی است که خون پاکشان تا ابد در این خاک می جوشد.
شرم باد بر آنان که از زنده نگه داشتن نام شهدا کوتاهی یا کم کاری می کنند.
نام و ایثارگری های آن ها، آن قدر بزرگ است و آن چنان بر دل ها حکومت می کند که هیچ کس نتواند خدشه ای بر آن وارد کند.اما افسوس بر کسانی که با کم‌کاری ، خود را در چشم حق طلبان کوچک می کنند.
رهبر عظیم الشان انقلاب می فرماید:نگذارید غبارهای فراموشی روی این خاطره های گرامی را بگیرد و یاد شهیدان نباید در جامعه ما از ذهنیت ها خارج شود.
آیا همین سخن کافی نیست تا به درک صحیحی از زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا برسیم؟
اینجانب خود را مکلف می دانم ضمن ابراز تأسف از سهل انگاری مسئولان در کوتاهی از انجام این کار انجام نشده ، به عنوان حامی خانواده های شهدا و زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا، از جناب عالی تقاضا دارم با رسیدگی سریع به این موضوع،تا شاهد آن باشیم که هر چه زودتر در نصب تندیس مقدس سردار عزیز شهرمان اقدام شود تا بی احترامی به نام و یاد شهدا پایان یابد و انتظار به حق خانواده معظم شهید و دوس داران فرهنگ شهادت،ایثار و بصیرت پاسخ دهید.
بی شک نام شهدا در دل های همه مردم زنده است.اما مسئولین و همه آن های که توانی برای زنده نگه داشتن نام شهید دارند،فراموش نکنند سرداری را که پا بر آرزوها و دل خوشی های دنیوی خود گذاشت تا دنیای امروزمان را بسازد،امروز سزاوار نیست سال ها گرد و غبار فراموشی بر تندیسش انباشته شود.
در پایان از خداوند بزرگ می خواهم همه ما را در راه پاسداشت نام و یاد شهدا که فرزندان پر افتخار این دیار هستند توفیق عنایت فرماید.
و السلام علی من تبع الهدی.

محمد بردستانی_فرزند بردخون ۱۳۹۹/۰۷/۰۵

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/17975