کد خبر: 17864 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 31 شهريور 1399 - 01:38
استان بوشهر بازهم قرمز شد/ فوتی‌های به ۵۶۲ نفر رسید+نقشه

نوای جنوب:لاری تاکید کرد: همه‌گیری این ویروس در کشور همچنان روبه افزایش است و اغلب استان‌های کشور در وضعیت قرمز قرار دارند. تقاصای ما از کلیه هموطنان این است که با رعایت توصیه‌های بهداشتی و خودداری از حضور در تجمعات غیر ضروری کمک کنند تا با همکاری و همدلی شاهد مهار بیماری در کشورمان باشیم.

نوای جنوب:سعید کشمیری گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۵ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند و اکنون ۳۰۷ بیمار در این بخش‌ها بستری هستند.

او ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۹ نفر از بیماران بستری‌ در بخش‌های کرونایی با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد ۳۲ نفر کرونا داشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: سه نفر شنبه و دو نفر امروز (یکشنبه) فوت‌شده‌اند که آزمایش کرونایشان امروز مثبت اعلام‌شده است.

۳۰۷ بیمار در بخش‌های کرونایی استان بوشهر بستری هستند

 کشمیری عنوان کرد: افراد فوت شده در رده سنی ۶۱ تا ۸۰ سال بوده‌اند و چهار نفر از آن‌ها بیماری زمینه‌ای داشته‌اند.

او بابیان اینکه هم‌اکنون ۵۲ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند، گفت: از این تعداد ۱۹  نفر با کمک دستگاه تنفس می‌کنند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۱ هزار و ۷۲۹ مبتلا در استان شناسایی شده‌اند، گفت: تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا نیز در استان به  ۵۶۲  نفر رسیده است.

بوشهر دوباره قرمز شد

اعلام استان‌های دارای بیشترین ابتلا و فوتی ناشی از کرونا در کشوربراساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، بوشهر بعد از حدود سه ماه از وضعیت هشدار به قرمز رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز و استان‌های فارس، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری و گلستان در وضعیت هشدار بیماری هستند.

دکتر سیما سادات لاری افزود: بر اساس گزارشات دریافتی در هفته گذشته شاهد افزایش بروز بستری موارد مثبت و بروز مرگ و میر در کشور نسبت به هفته سوم شهریورماه بوده‌ایم. بیشترین میزان بروز بستری موارد مثبت در هفته‌ چهارم شهریور در استان قم و کمترین میزان بروز در استان‌های سیستان و بلوچستان و فارس گزارش شده است. همچنین بیشترین میزان بروز مرگ و میر در هفته چهارم شهریور به ترتیب در استان‌های قم، چهار محال و بختیاری و اصفهان و کمترین میزان بروز موارد مرگ در استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان گزارش شده است.

لاری تاکید کرد: همه‌گیری این ویروس در کشور همچنان روبه افزایش است و اغلب استان‌های کشور در وضعیت قرمز قرار دارند. تقاصای ما از کلیه هموطنان این است که با رعایت توصیه‌های بهداشتی و خودداری از حضور در تجمعات غیر ضروری کمک کنند تا با همکاری و همدلی شاهد مهار بیماری در کشورمان باشیم.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/17864