کد خبر: 17814 ، سرويس: ستون راست
تاريخ انتشار: 28 شهريور 1399 - 13:39
رییس دانشگاه علوم پزشکی:
کشمیری:سرماخوردگی نه، کرونا دارید!+تصویر

نوای جنوب:وی با اشاره به در پیش بودن موج سوم بیماری کرونا گفت: باید از حضور در جای شلوغ، فضای بسته و بدون رعایت فاصله اجتماعی پرهیز کرد چون رعایت نکردن این موارد سلامت ما را به خطر می‌اندازد.

نوای جنوب:

سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر  دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: این روز‌ها چیزی به نام سرماخوردگی نداریم، اگر علامت‌دار هستید کرونا حساب کنید و زمان را از دست ندهید.

  سعید کشمیری با اشاره به فوت شش بیمار جدید بیان کرد:  دو نفر از همشهریانمان سه‌شنبه و ۶ نفر نیز روز چهار شنبه فوت شده‌اند که تست کرونایشان امروز مثبت اعلام‌شده است.

او افزود: موارد فوت شده در رده سنی ۲۸ تا ۹۴ سال هستند که دو مورد بدون بیماری زمینه‌ای و بقیه موارد دارای بیماری‌های زمینه‌ای فشارخون بالا، دیابت، چربی خون بالا، بیماری قلبی بوده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه هم‌اکنون ۴۸ مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از این تعداد در حال حاضر ۱۸ مورد از آن‌ها با کمک دستگاه تنفس می‌کنند.

دکتر کشمیری افزود: کل موارد مثبت از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان بوشهر تاکنون ۱۱ هزار و ۵۳۹ بوده است.

او بیان کرد: متخصصان و محققان بهداشتی و پزشکی استفاده از ماسک را در پیشگیری از شیوع و ابتلا به ویروس کرونا موثر می‌دانند، نهادینه‌سازی این فرهنگ برای جامعه ضرورت و تکلیفی است که باید برای همه افراد جا بیفتد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا  افزود: رعایت اصل دوری از شنبه راهبردی است که در صورت به‌کارگیری از سوی افراد، خانواده‌ها و جوامع نقش قابل‌توجهی در کنترل اپیدمی کووید-۱۹ خواهد داشت.

دکتر کشمیری تاکید کرد: این روز‌ها چیزی به نام سرماخوردگی نداریم، اگر علامت‌دار هستید کرونا حساب کرده و زمان را از دست ندهید و دیگران را آلوده نکنید.

ابتلای دانش آموز یا معلمی به کرونا گزارش نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با گذشت ۲ هفته از آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدرسه‌ها تاکنون از ابتلای دانش‌آموزان و معلمان این استان به ویروس کووید ۱۹ هیچ گزارشی دریافت نشده‌است.

دکتر سعید کشمیری افزود: با این وجود نظارت‌ها بر نحوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدرسه‌های استان بوشهر همچنان ادامه دارد و انتظار می‌رود والدین دانش‌آموزان اگر کوچکترین نشانه‌ای از بیماری را در فرزند خود احساس کردند از فرستادن او به مدرسه خودداری کنند.

وی در خصوص فوت زهره رستمی معلم گناوه‌ای بر اثر ابتلا به کرونا اضافه کرد: ضمن تسلیت به خانواده این معلم، براساس پی گیری انجام شده از آموزش و پرورش شهرستان گناوه، وی سال گذشته معلم یک هنرستان غیرانتفاعی بوده و امسال در مدرسه حضور نداشته و ابتلای او خارج از مدرسه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در همه استان‌ها نشانه‌ای از افزایش ابتلا و امکان قرار گرفتن در موج سوم بیماری خیلی زودتر از پیش بینی‌ها وجود دارد باید از حضور در جای شلوغ، فضای بسته و بدون رعایت فاصله اجتماعی پرهیز کرد چون رعایت نکردن این موارد سلامت ما را به خطر می‌اندازد.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/17814