نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 26 شهريور 1399 - 12:22
مرکز توسعه حل اختلاف کشور از آزادی

نوای جنوب:روابط عمومی مرکز توسعه حل اختلاف کشور از آزادی دو محکوم به قصاص در بوشهر خبر داد.

نوای جنوب:با تلاش و پیگیری اعضای شعبه ۱۴ شورای حل اختلاف مستقر در زندان و شعبه ویژه صلح و سازش در زندان مرکز ی بوشهر؛ دو خانواده که عزیزانشان به قتل رسیده بودند از حق قصاص گذشتند و به رهایی قاتلان رضایت دادند.

گشتاسبی، رئیس شوراهای حل اختلاف استان بوشهر در آیین آزادی این دو زندانی محکوم به قصاص نفس در زندان مرکزی بوشهر، اظهار کرد: به فرمان خدا برای اصلاح و سازش میان برادران دینی و با تلاشی که در چند ماه شد توانستیم با بزرگ‌منشی خانواده دو مقتول، رضایت آنان را برای بخشش بگیریم و این دو نفر از زندان و چوبه دار رهایی پیدا کردند.

وی افزود: یکی از این محکومان ۱۳ سال و دیگری ۵ سال را در زندان گذرانده‌اند که هر دو قتل عمد انجام داده بودند و حکم قصاص قطعی برای آنان صادر شده و آماده اجرا بود.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان بوشهر اضافه کرد: با بخشش این دو محکوم به قصاص، شمار محکومانی که امسال با بزرگواری خانواده‌های مقتولان بخشیده شده‌اند به هشت نفر رسید. ما همچنان به‌ دنبال بخشش خانواده‌های مقتولان هستیم و از آنان خواهش می‌کنیم که با نیک‌اندیشی از حق شرعی و قانونی خود گذشت کنند.

اوستاد رئیس زندان مرکزی بوشهر هم گفت: این بخشش‌ها بسیار ارزنده است که در حال تبدیل به یک فرهنگ است و امیدواریم خانواده‌ها و ریش‌سفیدان برای بخشش‌گیری از خانواده‌های مقتولان پادرمیانی و کوشش کنند.

این دو قتل در شهرستان‌های دشتستان و جم رخ داده بود.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
بخشش از قصاص

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار