کد خبر: 17748 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 25 شهريور 1399 - 12:14
860 تن میگو دراستان بوشهر صید شد

نوای جنوب: سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهراز صید یک‌هزار ۸۶۰ تنی میگو در آبهای خلیج فارس استان بوشهرخبر داد و گفت: این میزان صید نسبت به سال قبل ۶۳ درصد افزایش دارد.

نوای جنوب:رضا جعفر ابراهیمی   با اشاره به گذشت 41 روز از صید میگو در آبهای خلیج فارس استان بوشهر اظهار داشت: در این مدت شناورهای سنتی لنج و قایق با دریافت مجوزهای لازم  راهی آبهای خلیج فارس برای صید میگو می‌شدند.

وی با بیان اینکه صید میگو با صید دیگر آبزیان تفاوت دارد گفت:  چون میگو کف‌زی و  زیستگاه آن کف‌دریا است از این رو روش صید با تور ترال یا کف‌روب انجام می‌شود که این روش صدماتی به دیگر ذخایر آبزی وارد می‌‌کند.

 سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با بیان اینکه صید ترال در همه فصول سال ممنوع است گفت: صید ترال تنها در تعیین زمان صید میگو با صدور مجوز آزاد است و مدت آن  پژوهشکده میگو تعیین می‌کند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه اکنون 41 روز از صید میگو در آبهای استان بوشهر گذشته است خاطرنشان کرد: در صید میگو تنها شناور لنج و قایق مشارکت دارند و صید میگو برای کشتی‌های صیادی ممنوع است.

وی، از صید یک‌هزار 860 تنی میگو در آبهای خلیج فارس استان بوشهر خبر داد و گفت: این میزان صید نسبت به سال قبل 63 درصد افزایش دارد.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر افزود: آمار تجمعی صید میگو نسبت به سال سال قبل که میزان صید یک‌هزار 142 تن بوده حدود 63 درصد افزایش داشته است.

ابراهیمی میانگین پنج ساله تجمعی صید میگو  یک‌هزار و 511 تن اعلام کرد و گفت: این میزان صید در مقایسه با پنج سال گذشته حدود 23 در صد افزایش و اختلاف وزنی آن 349 تن می‌باشد .

وی ، جمع کل شناورهای شرکت کننده در صید میگو را 782 فروند‌ دانست و بیان کرد: امسال در صید میگو 388 فروند لنج و 394 فروند قایق  مشارکت کردند.

 سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با اشاره به وضعیت قیمت میگو در بازارهای استان بوشهر تصریح کرد: قیمت میگوی ببری که بهترین گونه میگوی خلیج فارس است 125 هزار تومان تا 90 هزار تومان در هر کیلوگرم  و میگوی سفید و سرتیز بین 45 هزار تا 35 هزار تومان است.

ابراهیمی زمان پایان صید میگو در آبهای استان بوشهر را اعلام کرد و گفت: بر اساس بررسی‌های پژوهشکده میگو و تعیین شاخص‌ها پارامترها، صید میگو تا ساعت 24 روز پنجشنبه 27 شهریورماه تعیین شده و شناورها باید ساعت 24 این روز در اسکله‌های استان بوشهر پهلو بگیرند.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/17748