کد خبر: 17734 ، سرويس: ستون راست
تاريخ انتشار: 24 شهريور 1399 - 20:22
رئیس شورای شهرستان دیر
با پیگیری های مکرر قضایی واداری شهرستان دیر در لیست شهرستان های متاثر از آلایندگی منطقه عسلویه قرار گرفت+جزئیات

نوای جنوب:از نیمه دوم سال ۹۸ خبرهایی مبنی بر حذف دیّر از لیست شهرستان های متاثر از آلایندگی منطقه عسلویه به گوش رسید که با اعتراض عموم مواجه گردید. لیستی که قبل از آن با ادله و مستندات دیّر را در خود جای داده بود.





نوای جنوب:پس از پیگیری های مکرر اداری و قضایی، دیّر در لیست  شهرستان های متاثر از آلایندگی منطقه عسلویه قرار گرفت.

از نیمه دوم سال ۹۸ خبرهایی مبنی بر حذف دیّر از لیست شهرستان های متاثر از آلایندگی منطقه عسلویه به گوش رسید که با اعتراض عموم مواجه گردید. لیستی که قبل از آن با ادله و مستندات دیّر را در خود جای داده بود. اواخر اسفندماه سازمان برنامه و بودجه کشور نامه ای با اضاف نمودن شهرهایی خارج از استان بوشهر و بدون نام دیر جهت توزیع عوارض ابلاغ نمود. پس از رایزنی های مکرر شورای اسلامی شهرستان دیّر بالاخره دکتر حسین حاجیانی را بعنوان وکیل شهرداری های شهرستان دیّر جهت احقاق حقوق حقه ی دیّر از عوارض آلایندگی منطقه عسلویه معرفی نمودند.
دکتر حسین حاجیانی در گفتگو با نوای جنوب عنوان کرد:  با بررسی مستندات مبنی بر آلاینده بودن دیّر از منطقه عسلویه با ورود به دیوان عدالت، دیوان محاسبات، بازرسی کشوری و استانی کار خود را شروع و بالاخره بعد از رایزنی های مکرر اداری و قضایی در تیرماه ۹۹ نامه ای از جانب سازمان برنامه و بودجه کشور خطاب به دیوان مبنی بر شکایت شهرداری ابلاغ گردید و نظر خود را بدین شرح اعلام نمودند که چنانچه سازمان محیط زیست کشور نظر مساعد بر اضافه نمودن نام شهرستان دیّر داشته باشد،این سازمان قادر به پرداخت سهم شهرستان دیّر خواهد بود. نهایتا در اواخر مرداد ماه با نامه ی محیط زیست استان بوشهر، دیّر در لیست شهرستان های متاثر از آلایندگی قرار گرفت و پس از آن در شهریورماه سازمان محیط زیست کشور با توجه به مستندات موجود نام دیّر را در لیست شهرستان های متاثر از آلایندگی منطقه عسلویه تایید نمودند.
حبیبه فخرایی؛ رییس شورای شهرستان دیّرنیز  اظهار داشت: بهای هم جواری، میزبانی صنایع و تاسیسات گازی، تحمل آلاینده ها و عوارض سوء با سهم صفر درصدی از سایت ۱(منطقه عسلویه) در نظر گرفته شده بود که پس از رایزنی های مکرر اداری و قضایی و با توجه به مستندات علمی، مسئولین کشوری و استانی با تخصیص عوارض آلایندگی به شهرستان دیّر موافقت نمودند.
ایشان عنوان کرد: رجا واثق داریم که شهرستان دیّر با ظرفیت های بی شمار روزهای بهتری را به خود خواهد دید.
در پایان به رسم ادب و حمایت های بی دریغ بر خود فرض می دانیم که قدردانِ زحماتِ حضرت آیت الله حسینی بوشهری، امام جمعه محترم شهر دیّر، نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی؛ دکتر احمدی، استاندار محترم، فرماندار محترم، اعضای محترم کمیته توزیع عوارض همکاران گرانقدر شوراهای شهرستان، دهیاران و شهرداران خصوصا شهردار محترم شهر دیّر جناب آقای ابراهیمی و کلیه ی بزرگان و فرهیختگان، اعضای محترم سمن ها و فعالین اجتماعی شهرستان دیّر باشیم.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/17734