کد خبر: 17711 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 23 شهريور 1399 - 22:40
استاندار: امکان بازگشت محدودیت کرونایی در بوشهر وجود دارد

نوای جنوب: استاندار بوشهر با اشاره به تدوین شیوه‌نامه‌هایی برای بازگشایی برخی اصناف، گفت: امکان بازگشت محدودیت‌ها در اماکنی که سلامت مردم در آن تهدید می‌شود، وجود دارد.

نوای جنوب:استاندار بوشهر با اشاره به تدوین شیوه‌نامه‌هایی برای بازگشایی برخی اصناف، گفت: امکان بازگشت محدودیت‌ها در اماکنی که سلامت مردم در آن تهدید می‌شود، وجود دارد.

عبدالکریم گراوند در نشست ستاد مبارزه با کرونا بیان کرد: کسانی که کرونا را باور ندارند باید به بیمارستان‌ها بروند و تعداد بیماران بستری را ببینند.

او تاکید کرد: باید با کمک به کنترل روند شیوع کرونا، تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای بهداشت و درمان استان را نتیجه‌بخش کنیم.

استاندار بوشهر با اشاره به‌ اهمیت توجه همگان به دستورهای بهداشتی و کاهش موارد بستری در بیمارستان‌ها را ضروری خواند؛ موردی که تنها با رعایت نکات بهداشتی امکان‌پذیر است.

گراوند ادامه داد: برای اطمینان از رعایت نکات بهداشتی نیازمند ابزار مناسبی هستیم که بهترین ابزار نظارت جدی بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و برخورد با متخلفان است.

او همچنین با قدردانی از تلاش هفت‌ ماهه حوزه سلامت استان بوشهر در مبارزه با کرونا عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای بازگشایی برخی از اماکن و اصناف دستورالعمل‌هایی را تدوین کرده است که بدون در نظر گرفتن این دستورالعمل‌ها امکان فعالیت برای آنان وجود ندارد.

استاندار بوشهر گفت: امکان بازگشت محدودیت‌ها در اماکنی که سلامت مردم در آن تهدید می‌شود، وجود دارد.
وضعیت هشدار همچنان برقرار است

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر نیز گفت: آمار موارد روزانه بستری نشان از وضعیت هشدار دارد که اگر جدی گرفته نشود موارد فوتی نیز افزایش پیدا می‌کند.

سعید کشمیری افزود: بر اساس آمار‌های علمی به‌دست‌آمده رابطه مستقیمی میان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و کاهش موارد بستری وجود دارد. هر زمان که رعایت ضوابط بهداشتی با شرکت در تجمعات، مراسم‌ و سفر‌ها جدی گرفته نشده آمار موارد بستری کرونا در بیمارستان‌های استان افزایش‌یافته است.

او با اشاره به اینکه آموزش نقش اساسی در پیشگیری از ابتلای دانش آموزان به کرونا دارد، بیان کرد: برای اینکه از شیوع کرونا میان دانش آموزان جلوگیری کنیم در گام اول باید آموزش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را جدی دنبال کنیم.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/17711