کد خبر: 17572 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 17 شهريور 1399 - 21:32
افتتاح کارگاه حصیربافی در دیلم +عکس

نوای جنوب:به مناسبت هفته تعاون، کارگاه حصیربافی روستای کنارکوه بخش مرکزی دیلم استان بوشهر روز یکشنبه در آیینی با حضور مسئولان این شهرستان افتتاح شد.

نوای جنوب: فرماندار دیلم در این آیین گفت: این کارگاه به مناسبت هفته تعاون و در اجرای حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری توسط یکی از بانوان فعال و باتجربه و بومی این شهرستان آغاز بکار کرده‌است.

کارگاه حصیربافی در دیلم افتتاح شد

احمد دشتی افزود: در راه‌اندازی این کارگاه  ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از محل منابع صندوق ملی توسعه توسط بانک توسعه تعاون با نرخ سود ۴ درصد  پرداخت شده‌است.
وی یادآور شد: سهم آورده متقاضی ۶۶۴ میلیون ریال است و محصولات این کارگاه باید در استان‌ها و کشورهای همسایه عرضه شود.

فرماندار دیلم اظهارداشت: بازارچه صنایع دستی و غذایی دیلم باید در ساحل راه‌اندازی شود که موجب معرفی ظرفیت، توانمندی و پتانسیل کارآفرینان خواهد شد.

وی با تقدیر از همت و تلاش کارآفرینان در حوزه‌های مختلف شهرستان بیان کرد: دولت‌های یازدهم و دوازدهم در زمینه ایجاد رونق اقتصادی، کاهش بیکاری و معضلات اجتماعی، از بخش‌های خصوصی و کارگاه‌های تولیدی با محوریت ایجاد اشتغال پایدار حمایت کرده‌است که در این ارتباط چندین طرح در حوزه روستایی شهرستان توسط کارآفرینان ایجاد و به بهره‌برداری رسیده‌است.

دشتی بر راه‌اندازی این پروژه‌ها که به اشتغال پایدار در شهرستان بویژه روستاها کمک می‌کند، تقدیر کرد و افزود: فرمانداری و مجموعه دستگاه‌های مربوطه با اهتمام کامل از چنین طرح های حمایت می‌کنند.

                                                   
   
سلطنت زرین بانوی کارآفرین و مسئول شرکت تعاونی زرین گسترنقش آذین لیراوی گفت: در این کارگاه علاوه بر تولید محصولات صنایع دستی، آموزش‌های لازم نیز به بانوان علاقه‌مند ارائه می‌شود.

وی از حمایت و پشتیبانی تمامی نهادها و مسئولان در ایجاد این کارگاه تقدیر کرد و  افزود: بخشی از تولیدات کارگاه حصیربافی دیلم به استان‌های کشور و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر و به فروش می‌رسد.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/17572