نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 11 شهريور 1399 - 12:01

نوای جنوب: خورشیدیان سرپرست شهرداری: ناچار شدم پول آسفالت را به شاهین بدهم/ تقاطع مطهری فقط 30 درصد پیشرفت دارد/ برزگرزاده عضو شورا: جای این بحث ها در شهرداری است/ آسایش، عضو شورا: سریع تر تکلیف شهردار را مشخص کنید

نوای جنوب:شهرداری مرکز استان حال و روز خوبی ندارد و علاوه بر اداره آن به صورت سرپرستی طی 4 ماه اخیر، دستگیری برخی مدیران توسط دستگاههای نظارتی و رکود پروژه های عمرانی هم بر مشکلات افزوده است.در جلسه علنی عصر یکشنبه شورای شهر بوشهر، حسین محمدی معاون عمرانی شهرداری به انتقاد شدید از وضعیت اعتبارات عمرانی این شهرداری پرداخت و در حضور سرپرست شهرداری، خواستار چاره اندیشی در این زمینه شد.

بودجه عمرانی ما از شهرداری های کوچک استان کمتر است

محمدی که سابقه شهرداری مهر و فراشبند استان فارس را دارد، با بیان اینکه کار شهرداری مرکز استان بوشهر فقط جمع کردن منابع مالی برای پرداخت حقوق در آخر ماه شده و اولین جایی که برای جبران کمبود حقوق از آن زده می شود پروژه های عمرانی است، تصریح کرد: براساس بودجه 174 میلیاردتومان برای طرح های عمرانی دیده شده، اما با گذشت حدود 6 ماه از سال کمتر از یک میلیاردتومان به پروژه های عمرانی شهرداری تزریق گردیده که باید گفت از کوچکترین شهرداری های استان هم کمتر است.

تقاطع مطهری فقط 30 درصد پیشرفت دارد

وی با بیان اینکه اعضای شورا و شهروندان به حق مطالبه گر پروژه های عمرانی هستند، اما امروز باید در حضور سرپرست شهرداری برخی موارد را بازگو می کنم، ادامه داد: در اغلب پروژه ها نتوانسته ایم دو مرحله صورت وضعیت پیمانکاران را پرداخت کرده و بسیاری از آن ها غیرفعال شده و به سمت ماده 48 و رها کردن پروژه می روند، ضمن اینکه تقاطع غیرهمسطح مطهری به عنوان بزرگترین پروژه شهرداری بوشهر هم طی 6 ماهه گذشته پولی نتوانسته ایم به پیمانکار تزریق کنیم و 5 میلیاردتومان طلب از ما دارد.

به گفته وی، این تقاطع 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد آن هم درحالی که در دیماه سالجاری مدت زمان 18 ماهه برای بهره برداری پروژه خاتمه می یابد.

معاون عمرانی شهرداری بوشهر با بیان اینکه 30 میلیاردتومان بابت پروژه های عمرانی بدهی داریم ادامه داد: بدهی بالای شهرداری به پیمانکاران و مبهم بودن وضعیت پرداخت به آنها باعث شده اعتماد این مجموعه را از دست دهیم و حتی چند مرحله مناقصه پروژه ها به دلیل عدم شرکت پیمانکاران، ابطال می شود و پروژه ها روی زمین می ماند.

محمدی با بیان اینکه فنی و امانی شهرداری مدتهاست مصالح برای فعالیت ندارد، حتی بلوک و سیمان و تک لبه جدول برای کار نداریم گفت: به ما امکانات بدهید و آن وقت اگر شب هم کار نکردیم اعتراض کنید.

وقتی برخی اعضای شورای شهر به این اظهارات محمدی معترض شده و خواستار آن بودند که چنین مباحثی در شهرداری مطرح و مشکلات آنجا حل شود، معاون شهردار گفت: بارها این کمبودها را در شهرداری گفتم و بی نتیجه بود، خواستم امروز در صحن شورا هم جهت اطلاع اعضا بازگو کنم.

30 میلیارد ارزش افزوده گرفته ایم، 60 میلیارد حقوق داده ایم

در ادامه این جلسه، سرپرست شهرداری بوشهر با بیان اینکه معاونش برای بیان این سخنان با وی هماهنگ نکرده و وی در جریان برخی اتفاقات نیست، گفت: نصف سال گذشته و از محل ارزش افزوده فقط 30 میلیاردتومان به شهرداری بوشهر داده اند، درحالی که ما طی این مدت 60 میلیاردتومان حقوق پرداخت کرده ایم و باید بگویم با جان کندن شهرداری را سرپا نگه داشته ام.

فردین خورشیدیان افزود: شهرداری 200 میلیاردتومان دیون دارد و خدا می داند از فکر این وضعیت شب ها خواب آسوده ای ندارم. دیروز پیمانکار پسماند شهر خواستار 3 میلیاردتومان افزایش قرارداد بایت تغییر حقوق سالجاری کارگران شده، یا پیمانکار پایش تصویری شهر هم گفته اگر 800 میلیون بدهی اش داده نشود، دوربین ها را باز می کند و می برد. یا بابت آسفالت های سالیان قبل 20 میلیارد بدهی داریم، بدهی تیم شاهین در لیگ برتر و سنوات قبل هم 9 میلیاردتومان است.

وی با بیان اینکه برخی اوقات تیم شاهین مسابقه داشته و به دلیل اینکه می گفتند بازیکن وارد زمین نمی شود ناچار شده از پول آسفالت به این تیم دادیم، افزود:  من با مشقت شهرداری را سرپا نگه داشته ام. شما ببیند از وقتی چک های مانده در گاوصندوق شهرداری را به بانک برده یا برای عوارض برخی ادارات اجراییه صادر شده، این دستگاهها با شهرداری کج شده و نیروهای شان را که کمکی برای شهرداری بودند بیرون کشیده اند، اما با این وجود برای پیگیری مطالبات شهرداری مصمم هستیم.

واکنش اعضای شورا

در ادامه این جلسه، عبدالخالق برزگرزاده با بیان اینکه معاون عمرانی باید این مشکلات را در شهرداری پیگیری کند نه در شورا که قدرت اجرایی ندارد، گفت: ایشان شجاعت داشته که برخلاف برخی مدیران شهرداری که از خورشیدیان در سرپرستی حرف شنوی ندارند، جلوی خورشیدیان مشکلات را بیان کرد.

کیوان هاشم زاده دیگر عضو شورا هم از خورشیدیان خواست تا مدیران ناهماهنگ را تغییر داده، وگرنه عوارض آن به چشم خودش می رود.

روح الله نصرتی نایب رییس شورای شهر هم با گفت: دلیل این اتفاقا این است که همه بار شهرداری بر دوش خورشیدیان افتاده و معاون موثری کنار دست وی نیست که بخشی از مسئولیت ها را برعهده بگیرد.

مهرزاد آسایش دیگر عضو شورا با اشاره به اینکه نیاز است سریع تر تکلیف شهردار را مشخص کنیم، افزود: ادامه کار به صورت سرپرستی انگیزه و حرف شنوی نیروهای شهردارسی را کم کرده، ضمن اینکه 5 هفته از زمانی که حکم خورشیدیان برای شهرداری تایید نشده می گذرد و هنوز شهردار جدید را مشخص نکرده ایم. اگر قرار است روی خورشیدیان هم اصرار کنیم،  روی این نظر اصرار کنیم ولی شهرداری را بلاتکلیف نگذاریم.

گفتنی است ادامه این جلسه به درخواست هیات رییسه شورای شهر بصورت غیرعلنی ادامه یافت.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
شهرداری بوشهر

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار