نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 07 شهريور 1399 - 17:31
دکتر کشمیری خبر داد:

نوای جنوب:رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با قدردانی از همکاری مردم در رعایت پروتکل بهداشتی و استفاده از ماسک گفت: این مهم سبب مدیریت بیماری کرونا شده به‌گونه‌ای که شمار بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی استان بوشهر سیر نزولی دارد.

نوای جنوب:

سعید کشمیری  با قدردانی از تعامل قشرهای مختلف مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اظهار داشت: همراهی مردم با سیاست‌های وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا، سبب مهار و کنترل بیماری کرونا شده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه در سه ماه نخست شیوع بیماری کرونا، استان بوشهر در وضعیت سفید قرار داشت افزود:پس از آن بوشهر آخرین استانی بود که از وضعیت سفید خارج شد و به قرمز رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از افزایش بیماران کرونایی از نیمه خرداد ماه خبر داد و بیان کرد:از نیمه خرداد ماه شاهد افزایش بیماران کرونایی در نقاط مختلف استان بوشهر بودیم که با ارائه راهکارهایی تا حدودی این بیماری کنترل شد.

کشمیری، با اشاره به تعداد بیماران کرونایی تاکنون خاطر نشان کرد: تاکنون افزون بر 10 هزار نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که افزون بر 90 درصد افراد بستری بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده و یا در قرنطینه خانگی قرار گرفتند.

وی، روند  ابتلا به بیماری کرونا در استان بوشهر را کاهشی دانست و تصریح کرد: با فرهنگ سازی استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، روند ابتلا به بیماری کرونا در استان بوشهر سیر نزولی یافته که با کاهشی شدن ابتلا به کرونا، بستری‌ها و فوتی‌ها هم کاهش می‌یابد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه مرحله سوم طرح غربالگری در حال اجراء است گفت: در این مرحله بیماران دارای فشار خون، دیابتی‌ها و افرادیکه نیاز به محافظت دارند فراخوان و غربالگری برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا می‌شوند .

کشمیری، با قدردانی از همه قشرها در فرهنگ سازی استفاده از ماسک و رعایت پروتکل بهداشتی در استان بوشهر افزود: میزان سواد سلامت در استان بوشهر بالای 90 درصد ارزیابی می‌شود چراکه اطلاعات مردم در مراقبت‌های فردی در مقابله با کرونا  با تلاش شکل گرفته افزایش یافته است.

وی، با اشاره به کاهشی شدن بستری‌های کرونایی در استان بوشهر تصریح کرد: با کاهش بستری‌ها، روند فوتی‌های کرونایی کاهش می‌یابد که لازم است مردم همین رویه در رعایت پروتکل بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی مورد توجه قرار دهند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
دکتر کشمیری

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار