کد خبر: 17156 ، سرويس: ستون راست
تاريخ انتشار: 30 مرداد 1399 - 23:16
صادر گردید
پیام تسلیت رئیس شورای شهرستان دیر به مناسبت ماه محرم و ایام عزاداری شهادت سیدالشهداء (ع)

نوای جنوب:حبیبه فخرایی رئیس شورای شهرستان دیر به مناسبت فرار رسیدن ماه محرم پیام تسلیتی به همین مناسبت صادر کرد





نوای جنوب:بسم الله الرحمن الرحیم
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللهِ وَعَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائِکَ، عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَبَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ
سلام بر محرم و عاشورا، سلام بر حسین(ع)، بر دستان بریده سقای کربلا، بر خیمه های سوخته، ناله های کودکان تشنه، صبر و دلتنگی های زینب(س)، ندای جاودان ” هل من ناصر ینصرنی”و سلام بر اشک های صاحب الزمان(عج).
محرم، فصل خون و شهادت، ماه عزا و ماتم بی کران شیعه، جهاد و حماسه، پیروزی خون بر شمشیر، قیام و بیداری و یادآور ایستادگی سالار شهیدان در برابر ظلم و ستم و بی عدالتی است که مکتب انسان ساز و جاودانی بنام عاشورا را بنیان نهاد و درس حریت، عدالت، عزت، سرافرازی، شجاعت و بیزاری از ذلت را به تمام مسلمانان و آزادگان عالم و نسل های تاریخ آموخت.
قيام خونين سومين پيشواي شيعيان، در پس غبار قرن ها هنوز رنگ و بوي تازه دارد. واقعه عاشورا كامل ترين نمونه رویارویی كفر و ايمان و مبارزه حق عليه باطل است كه آثار آن در تمام ابعاد تاريخ شيعه و زندگي آزادگان و آزاد انديشان جهان مشهود است. واقعه عاشورا يك مكتب و بينش و فرصتي ارزشمند است براي آموختن مهم ترين درس ذلت‌گريزي، ستم‌ستيزي و حمايت از دين و پايبندي به آداب و اصول اسلامي.
فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری و عزاداری سالار شهیدان و سرور آزادگان، حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و هفتاد و دو تن از یاران باوفا و جان بر کف آن حضرت را به ساحت مقدس حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفدا ،محضر مقام معظم رهبری و تمام شیعیان جهان و عزاداران حسینی در استان بوشهر و شهرستان دیر  تسلیت و تعزیت گفته  و امیدواریم عزاداری همه رهروان راستین سالار شهیدان در این ایام، مورد قبول درگاه حق قرار گیرد.

 

                                                       حبیبه فخرایی

                                                رئیس شورای شهرستان دیر

 

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/17156