کد خبر: 17141 ، سرويس: سایر اخبار
تاريخ انتشار: 30 مرداد 1399 - 09:09
سامانه مدیریت یکپارچه امور آموزشی دانشگاه آزاد رونمایی شد

نوای جنوب:مراسم رونمایی از سامانه مدیریت یکپارچه امور آموزشی دانشگاه آزاد در سازمان مرکزی برگزار شد.

نوای جنوب:مراسم رونمایی از سامانه مدیریت یکپارچه امور آموزشی دانشگاه آزاد  (آموزشیار) صبح امروز با حضور جمعی از معاونان و مدیران دانشگاه در سازمان مرکزی برگزار شد.

محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد که به منظور شرکت در جلسه هیات امنای استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی به مشهدمقدس سفر کرده، از سامانه مدیریت یکپارچه امور آموزشی دانشگاه آزاد (آموزشیار) رونمایی کرد. 

رؤسای دانشگاه آزاد استان‌ها نیز از طریق ویدئوکنفرانس در جلسه رونمایی از این سامانه حضور پیدا کردند. همچنین سیستمی کردن امور در دانشگاه آزاد با «پژوهشیار» آغاز و با «آموزشیار» تکمیل شد.

علمائی در این جلسه با بیان اینکه رونمایی از سامانه آموزشیار، یکی از بزرگترین رویداد‌ها در دانشگاه آزاد محسوب می‌شود، گفت: رونمایی از این سامانه در واقع یک هدف مؤثر، مفید و کارآمد برای دانشگاه است که خوشبختانه تحقق پیدا کرد.

او افزود: سیستمی کردن امور در دانشگاه آزاد با سامانه «پژوهشیار» آغاز و با سامانه «آموزشیار» تکمیل شد. این دو سامانه، امور پژوهشی و ساماندهی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها و همچنین فعالیت‌های مربوط به حوزه آموزش را در بر می‌گیرد.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد تصریح کرد: با رونمایی از سامانه آموزشیار در وهله اول مسائل مربوط به آموزش دانشگاه ساماندهی خواهد شد و در مراحل بعدی، کنترل و نظارت و برنامه‌ریزی برای ارتقای کیفیت صورت خواهد گرفت. با این روش، آموزش مجموعه دانشگاه آزاد رصد شده و برای رفع مشکلات موجود تدابیر متناسبی به کار گرفته خواهد شد.

سامانه «آموزشیار» دانشگاه را به شبکه هوشمند علمی تبدیل می‌کند

در ادامه، ایمان عطارزاده مدیرکل توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد با اشاره به رونمایی از سامانه آموزشیار، اظهار کرد: این سامانه با حمایت‌های طهرانچی، معاونان و رؤسای مراکز و تمامی مجموعه دانشگاه آزاد راه‌اندازی شده است.

عطارزاده بیان کرد: طهرانچی چشم‌انداز دانشگاه آزاد را اینگونه ترسیم کرده که این دانشگاه انتخاب اول داوطلبان در سال ۱۴۰۴ بوده و به عنوان دانشگاهی اجتماعی، کارآفرین و حل مسئله شناخته شود. بدین منظور مأموریت‌هایی طراحی شده که شامل توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه، یکپارچه‌سازی ساختار داده‌های سازمانی، بهره‌گیری از اتوماسیون شناختی در سیستم‌های دانشگاه و... است. بر این اساس، سامانه آموزشیار در راستای یکی از همین مأموریت ها، طراحی و راه‌اندازی شد.

او با اشاره به طرح نظام هوشمند و یکپارچه داده در دانشگاه آزاد گفت: کاهش تمرکزگرایی و افزایش یکپارچگی سیستمی، راهبری مدل شبکه‌ای دانشگاه، هم‌روندسازی و انضباط‌بخشی بیشتر در اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های کلان دانشگاه و... از اهداف این طرح بوده است.

مدیرکل توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد با اشاره به وضعیت مطلوب سیستم اتوماسیون آموزش در دانشگاه آزاد، تصریح کرد: مدیریت واحد در مدل شبکه‌ای دانشگاه، وجود سیستم کدینگ یکسان در تمام واحد‌های دانشگاهی، یکپارچگی و ارتباط داده‌ها جهت کسب دانش، نظارت جامع و آمار و اطلاعات یکپارچه، کاهش ورود اطلاعات توسط کاربران و... از جمله ویژگی‌های سیستم اتوماسیون آموزش است.

او افزود: در این سیستم امکاناتی برای «اجرا و راهبری طرح‌های تعاون اعضای هیأت علمی، آزمون، دروس عملی و مهمانی»، «انطباق‌پذیری دانشگاه»، «تبدیل دانشگاه به شبکه هوشمند علمی» و «امکان ارائه دروس به صورت استانی و یا در سطح کل کشور» در نظر گرفته شده است.

عطارزاده در پایان گفت: میان‌افزار ارتباط با آموزش الکترونیکی، موتور مدیریت قواعد آموزشی، اپلیکیشن موبایل برای استادان و دانشجویان، آگاه‌سازی از طریق پیامک، پرداخت الکترونیکی، پرونده الکترونیکی دانشجویان و استادان، ارزشیابی استادان، حق‌التدریس استادان، برنامه‌ریزی امتحانات و ارزشیابی تحصیلی دانشجو، فارغ‌التحصیلی و خروج از تحصیل، پورتال جامع مدیریت آموزشی استادان، صدور خودکار احکام استادان، مدیریت امور شهریه و تخفیف مالی دانشجویان، فرآیند‌های خاص دانشجویان استعداد درخشان و شاهد و ایثارگر، پذیرش دانشجو، برنامه‌ریزی آموزشی و... از جمله امکاناتی است که در این سامانه در نظر گرفته شده تا امور آموزشی، اداری و مالی دانشجویان و استادان به سادگی انجام شود.

سامانه «آموزشیار» گام بلندی برای استفاده از فناوری اطلاعات در سطوح مدیریتی دانشگاه است

در ادامه، مسعود همتی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و شبکه علمی دانشگاه آزاد با بیان اینکه سامانه مدیریت یکپارچه امور آموزشی دانشگاه آزاد (آموزشیار) باعث چابک‌سازی در مجموعه دانشگاه خواهد شد، گفت: این سامانه در سه بخش تمامی فرآیند‌های مربوط به آموزش را در بر می‌گیرد.

او ادامه داد: با اجرایی شدن این سامانه، چابک‌سازی، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در تمامی سطوح مدیریتی دانشگاه ساری و جاری شده و گام بلندی برای استفاده از فناوری اطلاعات در سطوح مدیریتی دانشگاه برداشته خواهد شد.

اولین اتصال به سامانه مدیریت یکپارچه امور آموزشی دانشگاه آزاد (آموزشیار) با شعار «سال جهش تولید» برقرار شد.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/17141