نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 27 مرداد 1399 - 12:54

نوای جنوب:علیرضا باقری بیان کرد: آفتاب قره قانی متولد ۱۳۶۳ در نورآباد ممسنی که ساکن برازجان بود، هفدهم مرداد برای زایمان طبیعی به زایشگاه مراجعه می‌کند و پنجمین فرزند خود را به دنیا می‌آورد.

 
وی افزود: این مادر پس از زایمان به بخش پست پارتوم (اتاق بعد از زایمان) منتقل می‌شود و آنجا دچار دیسترس تنفسی(نارسایی تنفسی) شدید می‌شود که باعث ایست تنفسی او و به دنبال آن ایست قلبی می‌شود.
 
مسئول واحد فراهم آوری عضو پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: با احیا قلبی، مجدد تپش قلب او برقرارمی‌شود، اما به علت آمبولی مایع آمنیوم و مشکلات متعاقب آن، مشکوک به مرگ مغزی می‌شود که آزمایش‌ها نیز مرگ مغزی او را تائید می‌کنند.
 
وی بیان کرد: این بیمار تا هجدهم مرداد در آی سی یو جراحی بستری بود که با رضایت خانواده نوع‌دوست و ایثارگرش سحرگاه امروز، کبد و دو کلیه او برداشته و برای پیوند به بیمارستان ابوعلی سینا شیراز فرستاده شد.
 
باقری با اشاره به اینکه این مورد، شصت و نهمین اهدا عضو در استان، و سومین مورد اهدا عضو در سال ۹۹ است، گفت: به علت شیوع ویروس کرونا، با وجود داشتن موارد مرگ مغزی متعدد و حتی رضایت اهدا عضو خانواده‌های آنان، چون آزمایش کرونای بیماران مثبت می‌شد، امکان اهدای عضو وجود نداشت.


کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
برازجان

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار