نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 26 مرداد 1399 - 04:56

نوای جنوب:صیادان استان بوشهر از ابتدای آزادسازی صید تا کنون بیش از ۷۴۰ تن میگو صید کردند که ۵۵ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

نوای جنوب:

صیادان بوشهری ۵۵ درصد بیش از پارسال میگو به تور انداختند  صیادان استان بوشهر از ابتدای آزادسازی صید تا کنون بیش از ۷۴۰ تن میگو صید کردند که ۵۵ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

  سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه صید میگو در این استان از سیزدهم مرداد برای قایق‌ها و پانزدهم مرداد برای لنج‌ها آغاز شده است،  گفت: تا پایان جمعه ۲۴ مرداد، ۷۴۳ تن میگو صید شده است که ۴۷۸ تن یعنی بیش از ۶۰ درصد آن را شناور‌های شهرستان بوشهر صید کرده‌اند.

رضا جعفرابراهیمی با اشاره به افزایش ۵۵ درصدی صید نسبت به مدت مشابه پارسال، افزود: صیادان استان بوشهر پارسال در همین مدت ۴۷۸ تن میگو صید کرده بودند.

او عنوان کرد: میزان صید این آبزی نسبت به میانگین پنج ساله نیز ۴۵.۷ و میانگین ۱۰ ساله ۱۵ درصد افزایش داشته است.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر بیان کرد: بیشترین میزان صید تا کنون از هلیله در بوشهر به سمت جنوب استان صورت گرفته است.

جعفرابراهیمی با بیان اینکه ۳۷۶ فروند لنج و ۳۴۰ فروند قایق در صید میگو مشارکت دارند، ادامه داد: مجوز صید برای قایق‌ها یک روزه است و برای لنج‌ها در شمال استان ۵ و در جنوب استان ۴ روزه است.

او، به وجود ۳۲ بندر صیادی در استان هم اشاره کرد و گفت: بیشتر میگو‌هایی که تا کنون صید شده‌اند در عمق ۱۰ تا ۲۰ متر بوده‌اند.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات بوشهر عنوان کرد: ۹۱ درصد میگو‌هایی که لنج‌ها و ۶۵ درصد میگو‌هایی که قایق‌ها صید کرده‌اند از گونه ببری سبز بوده است که از بهترین گونه‌های این آبزی در خلیج فارس به شمار می‌رود.

جعفرابراهیمی با درخواست از صیادان برای صید نکردن در مناطق ممنوعه، از آنان خواست کانال‌هایی در تورهایشان در نظر بگیرند تا ماهیان تجاری بتوانند از چشمه‌های آن خارج شوند و به زندگی خود ادامه دهند.

او، چند توصیه دیگر هم به صیادان داشت این که به اندازه کافی یخ با خود ببرند تا کیفیت میگو حفظ شود و دیگر این که اگر پلاستیک و ادوات فرسوده صید در تورشان افتاد آن را با خود به ساحل بیاورند و در دریا رهایش نکنند تا کمی از آلودگی‌های دریا کم شود.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
میگو

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار