کد خبر: 17021 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 26 مرداد 1399 - 04:54
کشمیری:کارمندان بانک‎ها دومین قربانیان کرونا هستند

نوای جنوب:رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: اکنون ۶ ماه است که تمام ارکان کشور درگیر بیماری کرونا شده و گزارش‌‎های دریافتی از بانک‌‏ها نشان می‏‎دهد بعد از کادر بهداشت و درمان شماری از کارکنان بانک‎ها نیز فوت کردند یا آسیب دیده اند.

نوای  جنوب: سعید کشمیری در نشست کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان بوشهر افزود: بحث ویروس کرونا وجهه اداری ندارد و با این شرایط نمی‌‏توانیم از بخشنامه و خواهش کردن بگوئیم و اینکه ما نظارت می‏‌کنیم شما رعایت کنید.

کشمیری ادامه داد: هر ۱۰۰ سال یک پدیده این چنینی رخ می‏دهد و هیچ پدیده‏ای تاکنون به اندازه کرونا فراگیری نداشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: در این راستا استفاده از ماسک، دستکش، ضدعفونی محل کار و استفاده نکردن از وسائل مشترک در بانک‌ها ضرورتی انکارناپذیر است.

وی گفت: در بررسی صورت گرفته از وضعیت رعایت پروتکل‏های بهداشتی در بانک‎ها چهار تا پنج شهرستان‎ پروتکل‎ها را به صورت صددرصد و و بوشهر و دشتستان نیز درصد رعایت پروتکل‌ها از سوی آنها به ترتیب ۹۰ و ۸۶ درصد گزارش شده است.

کشمیری ادامه داد: میزان رعایت پروتکل‌ها از سوی مراجع کنندگان به بانک‎های شهرستان دشتستان نیز ۵۴ درصد است و با توجه به وضعیت چشمگیر مبتلایان کرونا در شهرستان یادشده این موضوع حکایت از ارتباط مستقیم رعایت پروتکل‌ها و شمار مبتلایان دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: درصد استفاده مشترک از وسایل مشترک مانند استامپ و خودکار در بانک‎ها نیز ۵۵ درصد گزارش شده که روی این موضوع باید به طور ویژه کار شود.

وی افزود: آمار فوتی‎های کرونایی شب گذشته در استان بوشهر ۶ نفر گزارش شده که سه نفر آنها بالای ۸۲ سال بودند و این آمار نشان می‎دهد نسبت به سلامت سالمندان خوب کار نشده است.

کشمیری گفت: باتوجه به اینکه سالمندان  از منزل خارج نمی‏ شوند این موضوع نشان می‏‎دهد که سایر افراد با حضور  در اجتماع و بی احتیاطی آنها را مبتلا به کرونا کرده اند.

وی افزود: در کمیته ملی مقابله با کرونا، مجازات‌های مدنی و مالی برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا تصویب شده که عملیاتی شدن آن می‌تواند در کاهش مبتلایان این بیماری نقش چشمگیری ایفا کند.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/17021