نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 25 مرداد 1399 - 12:13
دکتر کشمیری

نوای جنوب:نوای جنوب:رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با بستری شدن ۱۵۵ نفر در بیمارستان شهدای خلیج فارس به عنوان رفرال مبتلایان به کرونا در این استان ظرفیت این بیمارستان تکمیل شد.

نوای جنوب:رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با بستری شدن ۱۵۵ نفر در بیمارستان شهدای خلیج فارس به عنوان رفرال مبتلایان به کرونا در این استان ظرفیت این بیمارستان تکمیل شد. دکتر سعید کشمیری افزود: در این شرایط تلاش شده برای سرویس دهی به بیماران از ظرفیت سایر بیمارستان‌های استان بوشهر استفاده شود.

وی اضافه کرد: هرچند در زمان حاضر از لحاظ تعداد موارد بستری ورودی و خروجی بیمارستان‌ها در تعادل است اما این حالت شکننده است و کوچکترین سهل انگاری و توجه نکردن به دستورالعمل‌ها شرایط را سخت می‌کند.

 

کشمیری اظهار داشت: براساس آخرین بررسی‌ها شهرهای دیلم، گناوه، بوشهر و عسلویه در وضعیت قرمز قرار دارند و مابقی شهرهای این استان زرد و نارنجی است.

 

دبیرستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: قرمز بودن برخی از شهرهای استان بیانگر این است که مردم و مسئولان باید در زمینه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی دقت بیشتری داشته باشند.  

 

کشمیری با تاکید بر محدودیت مطلق در زمینه شرکت در مراسم ختم و شادی بیان کرد: شرکت در مراسم عروسی و عزا موجب افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا می‌شود که این امر با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها نگران کننده خواهد بود.

 

دبیرستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: براساس نظر کارشناسان دلایل پرشدن بیمارستان‌ها ناشی از تغییر رفتار ویروس و تظاهر شدیدتر آن، طولانی‌تر شدن زمان بهبود از میانگین پنج  به ۱۰ روز، بموقع مراجعه نکردن بیماران و داشتن علائم پیشرفت هنگام مراجعه، مسافرت‌های غیر ضروری و آلودگی جدید و خنثی شدن تلاش‌های پیشگیرانه مثل ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی است. 

 

کشمیری اضافه کرد: در زمان حاضر ۳۲۱ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری و از این شمار ۱۹۹ نفر مثبت قطعی هستند.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: براساس آخرین آمار ۵۳ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های این استان بستری هستند که از این شمار ۲۳ مورد از آنها با کمک دستگاه نفس می‌کشند.

 

کشمیری یادآور شد: شمار جان باختگان ناشی از کرونا در استان بوشهر به ۳۹۵ نفر رسیده‌است.

 

دبیر ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۹هزار و ۵۹۵ مورد مثبت کرونا در استان بوشهر شناسایی‌شده‌است.

 

وی در باره کادر درمان بیمارستان شهدای خلیج فارس به عنوان بیمارستان اصلی استان بوشهر در زمینه بیماری کرونا افزود: کادر درمان با وجود استفاده از وسایل حفاظتی اما به علت حضور در بخش‌های پرخطر بیشترین احتمال ابتلا به بیماری را دارند و در زمان حاضر ۱۰ نفر از پرستاران و پزشکان بستری و ۴۱ نفر نیز در مرخصی استعلاجی به سر می‌برند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
دکتر کشمیری

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار