کد خبر: 16972 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 24 مرداد 1399 - 00:09
استاندار بوشهر: با تسریع در اجرای طرح‌های آبرسانی مشکلات تامین آب در استان بوشهر کاهش یافته است

نوای جنوب:ستاندار بوشهر گفت: با کارهای انجام شده تنش آبی در تابستان نداشته‌ایم البته معنی آن این نیست که در برخی از مناطق کمبود آب نبوده ولی این اقدامات باعث شده که تا امروز شاهد مشکلات کمتری در حوزه تامین آب شرب باشیم.





 

نوای جنوب:عبدالکریم گراوند در نشست شورای آب استان بوشهر با بیان اینکه پس از بروز مشکلات آبرسانی در برازجان در سال ۱۳۹۷ برای بررسی وضعیت آب آشامیدنی استان بوشهر هر ۲ هفته یک بار شورای آب تشکیل می‌شود اظهار داشت: در این نشست برای رفع مشکلات آبرسانی در شهرها و روستاهای استان بوشهر به صورت مستمر رصد و پروژه‌های مختلف اجراء می‌شود.

وی، با ابراز خرسندی در اجرای طرح‌های آبرسانی تصریح کرد:با همه کمبودها و محدودیت‌ها تلاش‌های مهمی در اجرای طرح‌های آبرسانی انجام شد که نقش مهمی در تامین آب شهرها و روستاها داشته است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه تنش تامین آب آشامیدنی در استان بوشهر برطرف شده است افزود: ممکن است برخی نقاط دارای کمبودهایی در تامین آب آشامیدنی باشد ولی تنش در حوزه آب در تابستان گزارش نشده است و در این راستا با تکمیل طرح‌های آبرسانی تامین آب شرب در شهرها و روستاهای استان بوشهر به وضعیت پایداری می‌رسد.

گراوند با اشاره به مشکلات آبرسانی در شهر بوشهر تصریح کرد: قبلا به‌ویژه جنوب شهر بوشهر دارای مشکلات آبرسانی بود و برخی نقاط با تانکر آبرسانی می‌‌شد که با تصمیمات اتخاذ شده در نشست‌های شورای آب استان و کمک‌های دریافتی از آب و فاضلاب کشور، اکنون مشکل آبرسانی در نقاط جنوبی شهر بوشهر برطرف شده است.

وی، از پایدار شدن تامین آب در همه نقاط شهر بوشهر خبر داد و بیان کرد: با اجرای طرح‌های آبرسانی و تکمیل آنها تامین آب شرب در شهر بوشهر به حالت متعادلی می‌رسد.

استاندار بوشهر با تاکید بر تسریع در تکمیل اجرای طرح‌های آب‌شیرین‌کن بوشهر، عسلویه، خط انتقال آب سیراف- جم افزود: برای تسریع در اجرای طرح‌های آبرسانی استان بوشهر اعتبار لازم تخصیص یافته است.

گراوند از تخصیص ۶۶ میلیارد ریال اعتبار به شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر برای تسریع در اجرای طرح‌ها خبر داد و تصریح کرد: در بررسی اجرای طرح‌های آب منطقه‌ای بوشهر از جمله پروژه آبیاری نوین در ۲۴۰۰ هکتار نخیلات سعدآباد ۳۷ میلیارد ریال تخصیص یافت.

وی، با اشاره به اینکه علاوه بر اعتبارات استانی در اجرای طرح‌های آبرسانی از منابع ملی هم تزریق می‌شود گفت: در اجرای طرح فاضلاب بوشهر ۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر استانی رئیس جمهورمصوب شده که به‌زودی ابلاغ می‌شود و مطالبات پیمانکاران پرداخت و باقیمانده این طرح تکمیل می‌شود.

استاندار بوشهر، اجرا و تکمیل طرح‌های آبرسانی در روستاها و برخی از شهرها را از دیگر مصوبات شورای آب استان دانست و خاطرنشان کرد: با تکمیل این طرح‌ها ضمن رفع کمبود آب استان مشکلات فصل تابستانی که در حال گذر است برطرف می‌شود.

گراوند با اشاره به اینکه اجرای طرح نکاشت از سال آینده متوقف می‌شود تصریح کرد: در اجرای این طرح، اعتبارات و مبالغی در اختیار کشاورزان شهرستان کازرون برای انتقال آب کشاورزی به خط آبرسانی بوشهر قرار می‌گرفت که در این راستا برای حل مشکلات معیشتی، تولیدی کشاورزان کازرون، و استفاده بهینه از منابع داخلی از جمله اجرای طرح‌های آب شیرین‌کن‌های استان بوشهر، قرار شد تابستان سال آینده از اجرای طرح نکاشت جلوگیری شود.

وی، با بیان اینکه حق آبه و سهم استان بوشهر از رودخانه شاهپور کازرون محفوظ است گفت: ان‌شاالله از تابستان سال آینده کشاورزان شهرستان کازرون از آبی که در طرح نکاشت در انتقال به استان بوشهر برای اب شرب استفاده می‌شد، در راستای طرح کشاورزی منطقه کازرون مورد استفاده قرار می‌دهند.

استاندار بوشهر اجرای سد کلمه دشتستان را مورد اشاره قرار داد و گفت: این طرح که در راستای تامین آب آشامیدنی مردم منطقه اجرا شده پیش بینی می‌شود با آبگیری این سد و تکمیل طرح خط انتقال و مخزن ذخیره ، امسال آب آن در اختیار مردم برای آشامیدنی قرار بگیرد.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/16972