کد خبر: 16942 ، سرويس: ستون راست
تاريخ انتشار: 22 مرداد 1399 - 22:59
رییس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان دشتستان:
دکتر خویشدوست:بیماریهای زمینه ای بالاترین علت فوتیهای کرونایی شهرستان دشتستان می باشد

خویش دوست بیان کرد: ۷۸ درصد از فوتیهای کرونایی شهرستان دارای بیماری زمینه ای که شامل دیابت ، فشارخون، بیماریهای قلبی و کلیوی بوده اند





 

نوای جنوب:رییس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان دشتستان گفت : از ابتدای شیوع کرونا در شهرستان،  با توحه به اقدامات انجام گرفته جهت کنترل و پیشگیری این بیماری و تلاش کادر بهداشت و درمان ، ۱۱۹ مرگ  بر اثر بیماری کرونا در شهرستان دشتستان رخ داده است  که میانگین سنی انها ۶۴ سال می باشد .
ماریا خویشدوست افزود: شهرستان دشتستان نسبت به سایر شهرستانهای استان بالاترین تعداد فوتی بعلت کرونا دهشته است و باید به بالا بودن علت فوتیها بر اثر کرونا در شهرستان به صورت ریشه ای نگاه کرد و ببینیم میانگین افراد  مبتلای ما بر اثر کرونا در مقایسه با سایر شهرستانهای استانی در چه وضعیتی بوده است .

خویش دوست بیان کرد: ۷۸ درصد از فوتیهای کرونایی شهرستان دارای بیماری زمینه ای که شامل دیابت ، فشارخون، بیماریهای قلبی و کلیوی بوده اند
که از این ۷۸ درصد؛ ۳۶ درصد مبتلا به دیابت بوده اند و متاسفانه شهرستان دشتستان دارای بالاترین درصد بیماران دیابتی در حدود ۲۲ درصد در کل استان می باشد و تقریلا دو برابر میانگین  کشوری که ۱۲ درصد است؛ می باشد.
وی همچنین گفت: ۲۰ درصد از مرگهای ما به دلیل کهولت سن ( مرگ بالای ۸۰ سال) بوده است و شهرستان دشتستان نسبت به شهرستانهای دیگر استان دارای  بیشترین تعداد میانسال و سالمند می باشد که تاثیر زیادی روی مرگ و میر میتواند داشته باشد.
رییس شبکه بهداشت ودرمان دشتستان همچنین اظهار کرد: ۳۲ درصد از مرگهای شهرستان خارج از شهرستان ما رخ داده است که ساکن استانهای کشور و یا شهرهای دیگر استان بوشهر  بوده اند و چون  اصالتا دشتستانی بوده اند ؛ به نام شهرستان ما ثبت شده و یکی از علتهای بالا رفتن فوتی های ما بر اثر کرونا شده است.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/16942