کد خبر: 16912 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 21 مرداد 1399 - 14:47
ابتلا به کرونا در استان ۹۰ درصد کاهش یافت

نوای جنوب:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه "ابتلا به ویروس کرونا ۹۰ درصد کاهش یافته است" گفت: در اوج‌گیری ویروس کرونا از اواسط خرداد تا پایان تیر روزانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر به کرونا مبتلا می‌شدند که اکنون به ۵۰ تا ۶۰نفر کاهش یافته است.

نوای جنوب:سعید کشمیری پیش از ظهر امروز در بررسی وضعیت استان بوشهر در عرصه ویروس کرونا اظهار داشت: در جهان تاکنون 20 میلیون نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد 735 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر از ابتلای 328 هزار نفر به ویروس کرونا در ایران خبر داد و بیان کرد: مجموع بیماران کووید19 در کشور به 328 هزار نفر رسید که متاسفانه در مجموع جان باختگان این بیماری به 18 هزار نفر رسید.

وی با اشاره به ابتلای 9 هزار و 500 نفر به ویروس کرونا در استان بوشهر تصریح کرد: تاکنون در استان بوشهر 350 نفر به سبب بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه "سه کشور آمریکا، برزیل و هند 50 درصد ابتلا به بیماری کرونا در جهان به خود اختصاص داده‌اند" گفت: ایران سطح ابتلا به کرونا نسبت به دیگر کشورها در سطح پایینی است و اوج‌گیری کرونا از اواسط خرداد تا تیرماه ثبت و اکنون شیب آن نزولی شده است.

کشمیری با اشاره به کاهشی شدن ابتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر افزود: در اوج‌گیری بیماری کرونا در استان بوشهر روزانه  400 تا 500 نفر به این بیماری مبتلا می‌شدند که اکنون با رعایت پروتکل بهداشتی با کاهش 90 درصدی روزانه به 50 تا 60 نفر رسیده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به اینکه اکنون از موارد علامت‌دار تست گرفته می‌شود گفت: اکنون زیر 300 نفر از بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که 140 نفر در بیمارستان شهدای خلیج فارس بستری هستند و 50 نفر در ای سی یو قرار دارند که برخی از آنها با دستگاه تنفس می‌‌کنند.

وی، با بیان اینکه مرگ و میرهای سالمندان  و بیماران زمینه‌ای در ویروس کرونا بیشتر از دیگر موارد ثبت شده است تصریح کرد: دشتستان دارای بالاترین بیماران دیابتی کنترل نشده است و مرگ بیماران کرونایی در این شهرستان در بین سالمندان و دیابتی‌ها بیشتر ثبت شده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه "68 درصد فوتی‌های کرونایی در دشتستان سالمندان هستند" خاطر نشان کرد: رعایت پروتکل بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا امری مهم و ضروری است.

کشمیری با بیان اینکه "به طور متوسط 65 درصد  مردم استان بوشهر پروتکل بهداشتی و استفاده از ماسک رعایت می‌کنند" تصریح کرد: در ادارات کارکنان 95 درصد و مراجعه کنندگان بالای 90 درصد از ماسک استفاده می‌کنند.

وی، شیب استفاده از ماسک در بین مردم صعودی است تصریح کرد: برای جلوگیری از روند صعودی ویروس و بیماری کرونا  مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران، بانک‌ها و دیگر حوزه‌ها دقت نظر لازم در استفاده از ماسک و رعایت دستورهای بهداشتی داشته باشند.

 دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر تاکید کرد:  در محیط‌های سربسته با تجمع افراد، ویروس کرونا به سبب چرخش هوا در استفاده از کولر گازی افزایش می‌یابد.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/16912