کد خبر: 16863 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 18 مرداد 1399 - 14:56
تجلیل امام جمعه آبدان از خبرنگاران +تصاویر

ی بخش آبدان در دفتر امام جمعه آبدان به مناسبت روز خبرنگار برگزار گردید.

نوای جنوب:جلسه تقدیر از خبرنگاران و رسانه های بخش آبدان در دفتر امام جمعه آبدان به مناسبت روز خبرنگار برگزار گردید.

امام جمعه آبدان ضمن تبریک این روز به خبرنگاران و آرزوی موفقیت، یاد شهید صارمی را گرامی داشتند
حجت الاسلام محمود کارگر صبح امروز  در این دیدار که تعدادی از خبرنگاران بخش آبدان حضور داشتند افزود: همانگونه که برای اسلامی سازی در بخش های نظام و انقلاب اسلامی چارچوب های نظری اسلامی صورت پذیرفته است و صبغه اسلامی پیدا کرده باید در رشته خبرنگاری نیز چارچوب ها و نظریات اسلامی مورد توجه قرار گیرد.
وی یاد آورشد: یافتن نظریات علمی در ارسال خبر که در سیره و روش انبیاء و امام  و مبانی قرآنی وجود دارد وجه تمایز خبرنگار اسلامی و غیر اسلامی است.
کارگر با تاکید بر آیه نبأ اشاره کردوافزود: دو مدل جمله داریم یکی خبری و دیگری انشایی که در جمله خبری صدق و کذب راه دارد ولی در جمله انشایی اینچنین نمی باشد.

امام جمعه آبدان ادامه داد:در این آیه خبر شخص فاسق که از نظر ما لغو و مورد قبول نیست را توصیه به تبیّن و تحقیق کرده است به طریق اولی خبر عادل را که صدق و کذب در آن راه دارد باید مورد تحقیق قرار داد.
دلیل دیگر این اولویت، خبر گرفتن از دو عادل در احکام شرعی است زیرا یک نفر عادل امکان دارد در خبر دچار کذب شود لذا اسلام می فرماید دو عادل خبر بدهند.

حجت الاسلام کارگر یادآورشد:خبرنگار اسلامی باید خود را ذیل معارف دینی تعریف و پیدا نماید. لذا می توان گفت قالب امر به معروف و نهی از منکر با شرایط و سطوح آن برای جامعه پردازی دینی در گام دوم انقلاب از اولویت های خبرنگار اسلامی باشد.









لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/16863