کد خبر: 16851 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 18 مرداد 1399 - 01:50
قربانیان کرونا در بوشهر به ۳۵۲ نفر رسید

نوای جنوب:دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: بررسی صورت گرفته از مکان‌هایی که مردم در آن‌ها رفت و آمد دارند، نشان می‌دهد ۶۵ درصد از مردم در سطح جامعه شیوه‌نامه‌های بهداشتی کرونا را رعایت می‌کنند.

نوای جنوب:دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: بررسی صورت گرفته از مکان‌هایی که مردم در آن‌ها رفت و آمد دارند، نشان می‌دهد ۶۵ درصد از مردم در سطح جامعه شیوه‌نامه‌های بهداشتی کرونا را رعایت می‌کنند. سعید کشمیری با اشاره به وضعیت استفاده از ماسک در گروه‌های مختلف در جامعه بیان کرد: ۹۷ درصد از کارکنان ادارات، ۸۱ درصد از بازاریان و صاحبان صنوف و اماکن، ۶۰ درصد از مردم در کوچه و خیابان و بازار، ۷۰ درصد از مردم در تفریحگاه‌ها، ساحل و شناگاه‌ها، و در مجموع ۶۵ درصد از مردم در سطح جامعه شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

او سپس با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵ بیمار در بخش‌های کرونایی بستری شده‌اند، افزود: اکنون ۳۱۰ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، بابیان اینکه  ۱۷۵ بیمار کرونایی مثبت قطعی در بیمارستان‌های استان در حال درمان هستند، عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۵ مورد از بیماران بستری‌ در بخش‌های کرونایی با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد ۲۲ مورد مثبت قطعی بوده‌اند.

تعداد فوتی‌ها به ۳۵۲ نفر رسید

کشمیری گفت: یک نفر دوشنبه،  یک نفر سه‌شنبه،  یک نفر چهارشنبه و دو نفر نیز پنجشنبه فوت شده‌اند که آزمایش کرونای همه آن‌ها امروز مثبت اعلام‌شده است. این افراد ۵۷ تا ۷۶ سال داشته‌اند.

او ادامه داد: تعداد فوتی‌های کرونا مثبت در استان بوشهر به ۳۵۲ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر همچنین  بابیان اینکه هم‌اکنون ۵۱ بیمار در بخش‌ مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند، افزود: از این تعداد  ۲۲ نفر با کمک دستگاه نفس می‌کشند.

شناسایی ۹هزار و ۱۴۶ مورد مثبت کرونا

کشمیری  عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۹هزار و ۱۴۶ مورد مثبت کرونا در استان بوشهر شناسایی‌شده است.

او ادامه داد: در این مدت تعداد مراجعان حاد تنفسی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بوشهر ۲۱ هزار و ۶۴۰ نفر بوده است که ۶هزار و  ۳۸۴ مورد بستری‌شده‌اند و از موارد بستری شده، ۶هزار و ۷۴ مورد با حال عمومی خوب ترخیص شده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر  بیان کرد: در شش ماه گذشته کارشناسان بهداشت محیط نزدیک به ۷۸ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام داده‌اند که منجر به پلمب ۶۲۸ مورد از صنوف متخلف شده است.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/16851