کد خبر: 16789 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 15 مرداد 1399 - 23:38
برترین‌های جشنواره نیرو و رسانه معرفی و تجلیل شدند

نوای جنوب:وزیر نیرو در آیین تجلیل از برترین‌های جشنواره نیرو و رسانه با تاکید بر نقش مهم خبرنگاران در عرصه‌های جامعه به ویژه در مقابله با اهداف دشمنان و تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران اظهار داشت: همزمانی روز خبرنگار با عید سغید غدیر به فال نیک می‌گیریم و به همه خبرنگاران در عرصه صنعت آب و برق تبریک و تهنیت می‌گویم.





 

نوای جنوب:وزیر نیرو در آیین تجلیل از برترین‌های جشنواره نیرو و رسانه با تاکید بر نقش مهم خبرنگاران در عرصه‌های جامعه به ویژه در مقابله با اهداف دشمنان و تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران اظهار داشت: همزمانی روز خبرنگار با عید سغید غدیر به فال نیک می‌گیریم و به همه خبرنگاران در عرصه صنعت آب و برق تبریک و تهنیت می‌گویم.

رضا اردکانیان با قدردانی از برگزار کنندگان این جشنواره افزود: آثار مهم و مطلوبی به جشنواره نیرو و رسانه ارسال شد که زحمات همه دست اندرکاران قابل تقدیر و ستایش است.

وزیر نیرو سال ۱۴۰۰ را آخرین سال این قرن دانست و بیان کرد: در آستانه خاتمه فعالیت دولت توجه به عملکرد دولت امری مهم و ضروری است که در این راستا خبرنگاران نقش مهمی دارند.

وی، با بیان اینکه در شرایط تحریم ظالمانه هدفی مشترکی بین خبرنگاران و مسئولان در مقابله با آن و افزایش تاب آوری جامعه است افزود: شرایطی که امروز در تحریم‌ها برای ایران فراهم شده است در جهان ثبت و ضبط است و همه ما در میدان قرار داریم و دشمنان تاب آوری جامعه را رصد و اهداف خود را دنبال می‌کنند.

اردکانیان تاکید کرد: ماموریت مشترک ما این است که سعی شود کشور و ملت را از این عرصه به سلامت عبور دهیم و لازمه آن افزایش تاب آوری جامعه است که در این راستا باید از همه توان و امکانات خود استفاده کنیم.

وزیر نیرو، زحمات و تلاش خبرنگاران را مورد ستایش قرار دادو خاطرنشان کرد: بزرگترین خدمات خبرنگاران در عرصه صنعت آب و برق را اصلاح رویه‌های مصرف بود که سبب کاهش مصرف و رعایت الگوی مصرف شد.

وی، از کاهش مصرف برق نسبت به سال قبل خبر داد و بیان کرد: با تلاش اصحاب رسانه در الگو سازی مصرف برق، اوج بار برق در ۲ سال متوالی ۱ درصد است و با تلاش شرکت‌های دانش بنیان ۴۰۰ مگاوات در بخش خانگی اوج مصرف برق کاهش یافته است.

وزیر نیرو با بیان اینکه امسال ۲۹۰ هزار موافقتنامه با تولید کنندگان، صنعتگران و کشاورزان منعقد شد افزود: صنعتگران با کاهش مصرف در اوج مصرف برق، در عوض، ضریب محاسبه برق مصرفی ارزان محاسبه می‌شود و کشاورزان از برق رایگان برخوردار می‌شوند.

اردکانیان افزود: در این راستا نه تنها خاموشی تاکنون نداشته‌ایم بلکه صادرات انرژی برق ۳۰ درصد افزایش یافت.

مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو هم با اشاره به راه‌اندازی پویش #هرهفته_الف_ب_ایران گفت: با ایجاد این پویش در سال گذشته یکی از درخشان‌ترین فرصت‌هایی بود که زمینه ارتباط هرچه بیشتر رسانه‌ها با وزارت نیرو را فراهم کرد.

صدیقه ببران با اشاره به برگزاری دومین جشنواره نیرو و رسانه(نور) افزود: ادامه پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در سال جاری فرصت مغتنمی است که می‌تواند موجب هم‌افزایی توان و دانش رسانه‌ها و مجموعه روابط عمومی‌های وزارت نیرو باشد.

وی اظهار داشت: هرچند در این دوره به لحاظ شیوع ویروس کووید- ۱۹ ناچار به تعویق زمان برگزاری جشنواره شدیم، اما از طرفی، این موضوع موجب شد آیین اختتامیه دومین جشنواره نور مقارن و مصادف با سالروز شهادت خبرنگار شهید، محمود صارمی و روز خبرنگار برگزار شود.

مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو گفت: دومین جشنواره نیرو و رسانه در چارچوب ارج نهادن به تلاش‌های سازنده اصحاب رسانه در صنعت آب و برق و همینطور توسعه مشارکت رسانه‌ها در نیل به اهداف اصلاح شیوه مصرف و سبک زندگی شهروندان، جلب اعتماد عمومی و اطلاع‌رسانی به‌هنگام و صادقانه، با شعار محوری «سازگاری با تغییر اقلیم» برگزار شده است.

ببران با اشاره به اینکه موضوع تغییر اقلیم آثار مستقیم بر مدیریت مصرف و تقاضا داشته است خاطرنشان کرد: بر این اساس، دومین جشنواره بر روی پرداختن بیشتر به این موضوع و اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی در این خصوص متمرکز شده است.

وی، با بیان این که در یک سال گذشته شاهد تعامل کم نظیر رسانه‌ها و خبرنگاران حوزه انرژی با وزارت نیرو بوده‌ایم، گفت: این تعامل به گونه‌ای بوده که از ابتدای سال گذشته تا پایان بهمن همان سال افزون بر ۸۰۰۰ عنوان خبر، یادداشت و مقاله تنها در حوزه رسانه‌های رسمی مکتوب و الکترونیکی و همچنین تعداد بسیار قابل توجهی گزارش رادیویی و تلویزیونی از رسانه ملی پخش شده است.

مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو یادآوری کرد: در دومین جشنواره نیرو و رسانه ۵۵۷ اثر در موضوعات گزارش، تیتر و خبر، مصاحبه، مقاله و سرمقاله و یادداشت، کاریکاتور و طنز مکتوب و رادیویی، عکس و اینفوگرافی و موشن گرافی به دبیرخانه جشنواره رسید که این آثار در دو مرحله داوری شده‌اند.

ببران گفت: در مرحله نخست داوری، ۴۶۲ اثر و در مرحله دوم داوری ۲۳۹ اثر از سوی هیات داوران شایسته ارزیابی تشخیص داده شده‌اند که از این میان ۴۰ اثر حائز ر تبه‌های برتر نخست تا سوم شده‌اند.

وی اظهار امیدواری کرد، برگزاری این جشنواره که با هدف قدردانی از پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای در حوزه صنعت آب و برق و ارج نهادن به تلاش‌های آنان برگزار شده، بتواند منجر به توسعه روزنامه‌نگاری تخصصی در این حوزه شود و ارتباط بین صنعت و مشترکان را ارتقا بخشد.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/16789