کد خبر: 16696 ، سرويس: اخبار استان فارس
تاريخ انتشار: 10 مرداد 1399 - 11:37
۷۵ نفر از پرسنل اورژانس فارس به کرونا مبتلا شدند

نوای جنوب:رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون یک‌هزار و هشت بیمار کرونایی توسط این مرکز به بیمارستان منتقل شده‌اند.

نوای جنوب:محمدجواد مرادیان ، با بیان اینکه مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ استان فارس تاکنون به ۵۹ هزار و ۸۱۹ نفر مشاوره تلفنی با علائم تنفسی مشکوک به کرونا و یا علایم آنفلوآنز داده است، اظهار داشت: تیم‌های عملیات ویژه اورژانس تاکنون به ۳ و ۷۸۲ مأموریت در خصوص ویروس کرونا اعزام‌شده‌اند.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های متعدد اورژانس در شهر فعالند و در کلان‌شهر شیراز ۲ دستگاه خودرو و همچنین در شهرستان‌ها نیز یک دستگاه آمبولانس نسبت به جابه‌جایی و انتقال بیماران مشکوک کرونایی اختصاص داده‌شده است، افزود: در این مدت تعداد ۱۰۰۸ بیمار مشکوک به علائم کروناویروس به مراکز درمانی و ۱۶۹ بیمار به نقاهتگاه انتقال داده‌شده است.
مرادایان با تاکید بر اینکه اورژانس در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارد، درباره تعداد افرادی که در اورژانس فارس به کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: متاسفانه ۷۵ نفر از نیروهای اورژانس به کرونا مبتلا شده‌اند.
رئیس اورژانس استان فارس ادامه داد: با آغاز شیوع کرونا در استان، ۷ هزار و ۲۹۰ نفر ساعت آنلاین کلاس آموزشی برای پرسنل فوریت‌های پزشکی با عناوین متفاوت در راستای مبحث کرونا برگزار شد که برای نخستین بار در کشور از شبیه سازی در کارگاه های عملی استفاده شده است.
وی تاکید کرد: شهروندان باید دقت کنند برای هر مساله‌ای نباید با مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵  تماس گرفت تا ما نیز بتوانیم در اسرع وقت به بیماران ضروری و نیازمند امدادرسانی کنیم.
مرادیان ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور توصیه می‌شود از دست دادن با یکدیگر خودداری کنیم، هنگام عطسه و سرفه جلوی دهان خود را بگیریم، بدون دستکش به حیوانات دست نزنیم، از خوردن غذاهای خیابانی خودداری کنیم، در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده کنیم و دستان خود را مرتب با آب و صابون بشوییم.
لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/16696